Opublikowane: 2022-08-031

Mukbang i food challenge, czyli o jedzeniu w serwisie YouTube

Urszula Teresa Sawicka
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.6832

Abstrakt

W artykule podjęto temat popularności internetowych trendów dotyczących jedzenia. Są nimi mukbang i food challenge. Celem tekstu jest zaprezentowanie tych praktyk oraz wskazanie możliwych przyczyn dużego nimi zainteresowania. Autorka analizuje potencjalne motywy twórców  realizujących te trendy, ale większą uwagę poświęca odbiorcom, próbując dociec, co powoduje, że oglądają tego typu treści. Badania zawarte w tekście obejmują studia przypadków popularnych materiałów typu mukbang i food challenge umieszczonych w serwisie YouTube, a także relacji pomiędzy filmami a specyfiką platformy oraz kultury, w której funkcjonują.

Słowa kluczowe:

mukbang, food challenge, food, You Tube, Internet

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Sawicka, U. T. (2022). Mukbang i food challenge, czyli o jedzeniu w serwisie YouTube. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, (18). https://doi.org/10.31648/mkks.6832

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.