Opublikowane: 2022-08-031

Academia.edu, ResearchGate, Google Scholar, Scopus i Publons (Web of Science) – szczegółowa analiza obecności reprezentantów nauk o komunikacji społecznej i mediach

Marzena Świgoń , Ewa Głowacka , Małgorzata Kisilowska-Szurmińska
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.7182

Abstrakt

Celem przedstawionego badania było opisanie skali obecności przedstawicieli nauk o komunikacji społecznej i mediach w największych międzynarodowych bazach, wyszukiwarkach i serwisach społecznościowych komunikacji naukowej: Academia.edu, Research Gate, Google Scholar, Scopus i Publons (Web of Science). Obecność tę opisano według kategorii takich jak: afiliacja badanych, tytuł/stopień naukowy, płeć, w oparciu o statystyczną analizę danych pozyskanych z ogólnodostępnych źródeł administracji naukowej. Stwierdzono, że największe grupy użytkowników rekrutują się spośród doktorów i doktorów habilitowanych, natomiast afiliacja (w tym przynależność do największych w kraju zespołów uczelnianych) nie jest tu czynnikiem znaczącym.

Słowa kluczowe:

komunikacja naukowa, nauki o komunikacji społecznej i mediach, media społecznościowe, Academia.edu, Research Gate, Google Scholar, Scopus, Web of Science, Publons

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Świgoń, M., Głowacka, E., & Kisilowska-Szurmińska, M. (2022). Academia.edu, ResearchGate, Google Scholar, Scopus i Publons (Web of Science) – szczegółowa analiza obecności reprezentantów nauk o komunikacji społecznej i mediach . Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, (18). https://doi.org/10.31648/mkks.7182

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.