Opublikowane: 2022-08-031

Image media topics in the mass media of the Republic of Kazakhstan [Tematyka wizerunku w środkach masowego przekazu Republiki Kazachstanu]

Tatyana Shevyakova
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.7227

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest przeanalizowanie i omówienie głównych wizerunkowych tematów medialnych w środkach masowego przekazu Republiki Kazachstanu, ponieważ właśnie takie materiały w największym stopniu wyznaczają medialandszaft Kazachstanu i pozycjonują kraj w międzynarodowym obszarze informacyjnym. Podczas badania autorka korzystała głównie z metody analityczno-syntetycznej. Jako dodatkowe metody zostały wykorzystane: stosunkowo-porównawcza i indukcyjno-dedukcyjna, metoda syntezy, uogólniania, interpretacji, analizy literatury naukowej, publicystycznych i naukowych artykułów, a również analiza treści i elementy metaanalizy. W artykule akcentuje się, że wizerunkowe tematy medialne warto odróżniać od tych, które są skierowane na kształtowanie tożsamości narodowej. Przy czym podkreśla się, że pod warunkiem pewnych zasad dowolny wizerunkowy temat medialny może przetworzyć się w image’owy, który zdolny jest wpływać na image państwa zarówno pozytywnie, jak i negatywnie. Prezentowane w artykule pytania należy rozpatrywać w kontekście wzmacniania współczesnych procesów globalizacji.

Słowa kluczowe:

obraz, temat wizerunkowy, tekst medialny, tożsamość narodowa, przestrzeń informacyjna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Shevyakova, T. (2022). Image media topics in the mass media of the Republic of Kazakhstan [Tematyka wizerunku w środkach masowego przekazu Republiki Kazachstanu] . Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, (18). https://doi.org/10.31648/mkks.7227

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.