Opublikowane: 2023-10-041

Dystrybucja i promocja filmów Stowarzyszenia Otwarte Klatki: między aktywistyczną agendą a marketingiem cyfrowym

Patrycja Chuszcz
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.8355

Abstrakt

Artykuł ma na celu analizę praktyk dystrybucji i promocji filmów Stowarzyszenia Otwarte Klatki (SOK), które działa na rzecz praw zwierząt tzw. hodowlanych. Organizacja promuje i dystrybuuje utwory audiowizualne w sposób świadomy, głównie w mediach społecznościowych. Nadrzędnym zadaniem produkcji audiowizualnej jest realizacja celów SOK. Aktywiści tworzą więc filmy, uwzględniając specyfikę mediów społecznościowych, oraz kształcą twórców (wolontariuszy) pod kątem kryteriów obowiązujących na konkretnych platformach, a nie teorii sztuki filmowej jako takiej. Tym samym stają się aktywnymi aktorami technologicznego ekosystemu, wyzyskującego użytkowników sieci. W pewnej mierze kłóci się to z pozasystemowym, aktywistycznym charakterem organizacji. Strategia SOK jest jednak przemyślana. Wynika z filozofii efektywnego altruizmu i nadrzędnej misji organizacji – dążenia do zmiany społecznej, która ma przynieść koniec eksploatacji zwierząt. Artykuł stanowi podsumowanie badań zrealizowanych na podstawie analizy danych zastanych, kwerendy z zakresu produkcji i dystrybucji filmowej, nowych mediów i edukacji medialnej, a także dziewięciu wywiadów indywidualnych przeprowadzonych z aktywistami.

Słowa kluczowe:

wideoaktywizm, dystrybucja filmowa, promocja filmowa, film niefikcjonalny, studia nad zwierzętami, media społecznościowe

Zasady cytowania

Chuszcz, P. (2023). Dystrybucja i promocja filmów Stowarzyszenia Otwarte Klatki: między aktywistyczną agendą a marketingiem cyfrowym. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, (19). https://doi.org/10.31648/mkks.8355

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.