Opublikowane: 2023-10-041

A complex perspective on digital education development: From economic impact to community advancement [Czynniki i ścieżki rozwoju edukacji cyfrowej – kompleksowa perspektywa od gospodarki do rozwoju społeczności lokalnej]

Gabriella Velics
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.8411

Abstrakt

Edukacja stara się przygotowywać kolejne pokolenia na przyszłość, niemniej innowacje technologiczne wpływają na teraźniejszość i najbliższą przyszłość do tego stopnia, że to, na co przyszłe pokolenia powinny być rzeczywiście gotowe, staje się coraz bardziej nieprzewidywalne. Asumptem do podjęcia badań był projekt firmy Microsoft z 2018 roku pt. „Transforming education – Empowering the students of today to create the world of tomorrow”. W podsumowaniu raportu z tych badań zapisano spostrzeżenia na temat najczęstszych błędów popełnianych w edukacji cyfrowej oraz wskazano sposoby, jak można ich uniknąć.

Pierwsza część artykułu stanowi obszerny przegląd literatury dotyczącej społecznych czynników i imperatywów rzutujących na zmiany w edukacji, natomiast druga przedstawia proces transformacji organizacyjnej od strony praktycznej. Choć w artykule omówione zostały przykłady z Węgier, może on stać się przyczynkiem do przemyśleń w szerszej perspektywie regionalnej, badanie rzeczonego procesu ujawnia bowiem uderzający kontrast pomiędzy potencjalnymi i bieżącymi wysiłkami w zakresie transformacji. Cel w postaci zakupu sprzętu technologicznego i wyposażenia szkół w nowe technologie edukacyjne nie zostaje osiągnięty, ponieważ brakuje środków finansowych.

Słowa kluczowe:

rozwój edukacji cyfrowej, rewolucja technologiczna, zmiana społeczna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Velics, G. (2023). A complex perspective on digital education development: From economic impact to community advancement [Czynniki i ścieżki rozwoju edukacji cyfrowej – kompleksowa perspektywa od gospodarki do rozwoju społeczności lokalnej]. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, (19). https://doi.org/10.31648/mkks.8411

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.