Media społecznościowe stały się dla aktywistów i organizacji ekologicznych podstawowym narzędziem prowadzenia kampanii i informowania o swoich działaniach. Jeśli chodzi o cyfrowy aktywizm w Indonezji, wielu tamtejszych działaczy wykorzystuje media społecznościowe do tworzenia i rozszerzania swoich sieci kontaktów, a także interakcji
w ich ramach. Choć działania grup i działaczy ekologicznych na rzecz ochrony klimatu są przedmiotem licznych badań, niewiele z nich zostało poświęconych kobietom-aktywistkom oraz sposobom, w jaki przedstawiają one kwestie ekologii i dyskutują o nich w mediach społecznościowych – szczególnie na Instagramie – zapewne przyjmując ekofeministyczny punkt widzenia. Uwzględnienie wkładu aktywistek w zapobieganie zmianom klimatycznym może ukazać szerszą i krytyczniej ujmowaną problematykę, w której wyzwania ekologiczne łączą się z innymi tematami. Coraz większy dostęp do internetu i platform społecznościowych może prowadzić do wzrostu liczby ekoaktywistek, które mogą wyrażać swoje opinie i prowadzić kampanię na rzecz ochrony środowiska, szczególnie w Indonezji.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.