Celem artykułu jest przedstawienie wyzwań i szans dla procesu kształcenia, w kontekście obecnej rewolucji technologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem istoty gwałtownych zmian w sferze technologii informacyjno-komunikacyjnych. Dotyczy to również wpływu mediów społecznościowych na proces kształcenia. Przedstawione są możliwości docierania do studentów z wiedzą przydatną w codziennym życiu, poszerzającą jednocześnie horyzonty umysłowe. Ponadto wskazano na nową rolę uniwersytetów, w których tradycyjna edukacja jest zastępowana kształceniem na odległość. To także wykorzystanie w procesie kształcenia palety mediów społecznościowych, takich jak Twitter, Facebook, Instagram oraz kanał YouTube. Na tym tle wskazano możliwości platformy e-learningowej LMS ILIAS Filii w Ełku UWM w Olsztynie (www.uwmelk.edu.pl). Dotychczasowe oceny oraz reakcje studentów, w tym wyniki ankiety samooceny kompetencji cyfrowych świadczą, że studenci są otwarci na formy i metody e-learningu. Artykuł wieńczą rekomendacje dot. optymalnego wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w kształceniu.
Scarica file
Regole di citazione