About the Short Internet Forms Encouraging to Click

Izabella Ławecka

Wydział Polonistyki Uniwersytet Warszawski

mgr, doktorantka w Instytucie Polonistyki Stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim. Absolwentka filologii polskiej (UW). W swoich badaniach zajmuje się internetowymi aktami i gatunkami mowy m.in. na przykładzie życzeń internetowych.


https://orcid.org/0000-0003-1646-3985


Abstract

The aim of the author of this paper is to presents short Internet forms encouraging Internet users to click. These forms could be an announcement, to lead to more expanded texts or online usage forms; also to invite participation in the media, e.g. newsletter subscriptions, registration forms and texts leading to a profile on social media. The paper analyses language treatments and how they affect receiver reactions.


Keywords:

genre of speech, hybrid genre, language of benefits, advertisement, Internet


Bachtin, Michaił. 1986. Problem gatunków mowy. W: Bachtin, Michaił (red.). Estetyka twórczości słownej. Tłum. Danuta Ulicka. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, s. 348–402.
Bralczyk, Jerzy. 2004. Język na sprzedaż. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Gajda, Stanisław. 1991. Gatunki wypowiedzi potocznych. W: Adamiszyn, Zbigniew, i Gajda, Stanisław (red.). Język potoczny jako przedmiot badań językoznawczych. Opole: Wyższa Szkoła Pedagogiczna, s. 67–74.
Habrajska, Grażyna. 2010. Stylistyczne gatunki reklamy. W: Bogołębska, Barbara, i Worsowicz, Monika (red.). Styl – dyskurs – media. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 241–249.
Kwarciak, Bogusław. 1999. Co trzeba wiedzieć o reklamie. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.
Lewiński, Piotr. 2008. Retoryka reklamy. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Mistewicz, Eryk. 2011. Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają. Gliwice: Onepress.
Skowronek, Katarzyna. 1993. Reklama. Studium pragmalingwistyczne. Kraków: PAN.
Szczęsna, Ewa. 2001. Poetyka reklamy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Szlak, Jacek. 2016. Opowieści w marketingu. Lublin: Słowa i Myśli.
Witosz, Bożena. 2001. Gatunek – sporny (?) problem współczesnej refleksji tekstologicznej. Teksty Drugie. Teoria literatury, krytyka, interpretacja, 5 (70), s. 67–85.

Źródła internetowe
Materiały źródłowe

Andrzej Tucholski. [Online]. Dostęp: https://andrzejtucholski.pl [20.11.2017].
Answear. [Online]. Dostęp: http://answear.com [20.11.2017].
Bailey, Alyssa. 2017. 75 Surprising Celebrity Friendships. From Mariah Carey and Will Ferrell to Blake Lively and Florence Welch. [Online]. Elle. Dostęp: https://www.elle.com/culture/celebrities/news/g26388/most-surprising-celebrity-friendships/ [20.11.2017].
Callpage. [Online]. Dostęp: https://www.callpage.pl [20.11.2017].
Home & You. [Online]. Dostęp: http://home-you.com/pl [20.11.2017].
Jabłoński_. [Online]. Dostęp: https://arturjablonski.com [20.11.2017].
Jackson, India-Jewel. 2017. SoKo Secrets: 10 Steps to Flawless Skin. [Online]. Elle. Dostęp: https://www.elle.com/beauty/makeup-skin-care/tips/g8901/korean-beauty-skincare-routine-10-steps/[20.11.2017].
Jakoszczedzacpieniadze.pl. [Online]. Dostęp: http://jakoszczedzacpieniadze.pl [20.11.2017].
NowyMarketing. [Online]. Dostęp: http://nowymarketing.pl [20.11.2017].
Pixers. [Online]. Dostęp: http://pixers.pl [20.11.2017].
RTV.EURO.AGD. [Online]. Dostęp: http://euro.com.pl [20.11.2017].
Zalando. [Online]. Dostęp: http://zalando.pl [20.11.2017].

Pozostałe publikacje internetowe

Gniadek, Eliza. Skuteczne CTA – 13 inspirujących przykładów. [Online]. Freshmail. Dostęp: https://freshmail.pl/blog/skuteczne-cta-13-przykladow-p3 [20.11.2017].
Strzębska, Agata. 2017. Reklama pop up przyjazna SEO i użytkownikom. [Online]. EACTIVE#wiemyjak. Dostęp: https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/reklama-pop-up-przyjaznaseo-i-uzytkownikom/ [20.11.2017].

Published
2019-02-05

Cited by

Ławecka, I. (2019). About the Short Internet Forms Encouraging to Click. Media - Culture - Social Communication, 4(14), 51–63. https://doi.org/10.31648/mkks.2961

Izabella Ławecka 
Wydział Polonistyki Uniwersytet Warszawski
<p>mgr, doktorantka w Instytucie Polonistyki Stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim. Absolwentka filologii polskiej (UW). W swoich badaniach zajmuje się internetowymi aktami i gatunkami mowy m.in. na przykładzie życzeń internetowych.</p>  Poland
https://orcid.org/0000-0003-1646-3985

mgr, doktorantka w Instytucie Polonistyki Stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim. Absolwentka filologii polskiej (UW). W swoich badaniach zajmuje się internetowymi aktami i gatunkami mowy m.in. na przykładzie życzeń internetowych.