About the Short Internet Forms Encouraging to Click
Izabella Ławecka
Wydział Polonistyki Uniwersytet Warszawskimgr, doktorantka w Instytucie Polonistyki Stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim. Absolwentka filologii polskiej (UW). W swoich badaniach zajmuje się internetowymi aktami i gatunkami mowy m.in. na przykładzie życzeń internetowych.
https://orcid.org/0000-0003-1646-3985
Abstract
The aim of the author of this paper is to presents short Internet forms encouraging Internet users to click. These forms could be an announcement, to lead to more expanded texts or online usage forms; also to invite participation in the media, e.g. newsletter subscriptions, registration forms and texts leading to a profile on social media. The paper analyses language treatments and how they affect receiver reactions.
Keywords:
genre of speech, hybrid genre, language of benefits, advertisement, InternetReferences
Bralczyk, Jerzy. 2004. Język na sprzedaż. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Gajda, Stanisław. 1991. Gatunki wypowiedzi potocznych. W: Adamiszyn, Zbigniew, i Gajda, Stanisław (red.). Język potoczny jako przedmiot badań językoznawczych. Opole: Wyższa Szkoła Pedagogiczna, s. 67–74.
Habrajska, Grażyna. 2010. Stylistyczne gatunki reklamy. W: Bogołębska, Barbara, i Worsowicz, Monika (red.). Styl – dyskurs – media. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 241–249.
Kwarciak, Bogusław. 1999. Co trzeba wiedzieć o reklamie. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.
Lewiński, Piotr. 2008. Retoryka reklamy. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Mistewicz, Eryk. 2011. Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają. Gliwice: Onepress.
Skowronek, Katarzyna. 1993. Reklama. Studium pragmalingwistyczne. Kraków: PAN.
Szczęsna, Ewa. 2001. Poetyka reklamy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Szlak, Jacek. 2016. Opowieści w marketingu. Lublin: Słowa i Myśli.
Witosz, Bożena. 2001. Gatunek – sporny (?) problem współczesnej refleksji tekstologicznej. Teksty Drugie. Teoria literatury, krytyka, interpretacja, 5 (70), s. 67–85.
Źródła internetowe
Materiały źródłowe
Andrzej Tucholski. [Online]. Dostęp: https://andrzejtucholski.pl [20.11.2017].
Answear. [Online]. Dostęp: http://answear.com [20.11.2017].
Bailey, Alyssa. 2017. 75 Surprising Celebrity Friendships. From Mariah Carey and Will Ferrell to Blake Lively and Florence Welch. [Online]. Elle. Dostęp: https://www.elle.com/culture/celebrities/news/g26388/most-surprising-celebrity-friendships/ [20.11.2017].
Callpage. [Online]. Dostęp: https://www.callpage.pl [20.11.2017].
Home & You. [Online]. Dostęp: http://home-you.com/pl [20.11.2017].
Jabłoński_. [Online]. Dostęp: https://arturjablonski.com [20.11.2017].
Jackson, India-Jewel. 2017. SoKo Secrets: 10 Steps to Flawless Skin. [Online]. Elle. Dostęp: https://www.elle.com/beauty/makeup-skin-care/tips/g8901/korean-beauty-skincare-routine-10-steps/[20.11.2017].
Jakoszczedzacpieniadze.pl. [Online]. Dostęp: http://jakoszczedzacpieniadze.pl [20.11.2017].
NowyMarketing. [Online]. Dostęp: http://nowymarketing.pl [20.11.2017].
Pixers. [Online]. Dostęp: http://pixers.pl [20.11.2017].
RTV.EURO.AGD. [Online]. Dostęp: http://euro.com.pl [20.11.2017].
Zalando. [Online]. Dostęp: http://zalando.pl [20.11.2017].
Pozostałe publikacje internetowe
Gniadek, Eliza. Skuteczne CTA – 13 inspirujących przykładów. [Online]. Freshmail. Dostęp: https://freshmail.pl/blog/skuteczne-cta-13-przykladow-p3 [20.11.2017].
Strzębska, Agata. 2017. Reklama pop up przyjazna SEO i użytkownikom. [Online]. EACTIVE#wiemyjak. Dostęp: https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/reklama-pop-up-przyjaznaseo-i-uzytkownikom/ [20.11.2017].
Wydział Polonistyki Uniwersytet Warszawski
<p>mgr, doktorantka w Instytucie Polonistyki Stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim. Absolwentka filologii polskiej (UW). W swoich badaniach zajmuje się internetowymi aktami i gatunkami mowy m.in. na przykładzie życzeń internetowych.</p> Poland
https://orcid.org/0000-0003-1646-3985
mgr, doktorantka w Instytucie Polonistyki Stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim. Absolwentka filologii polskiej (UW). W swoich badaniach zajmuje się internetowymi aktami i gatunkami mowy m.in. na przykładzie życzeń internetowych.