Opublikowane: 2019-02-051

O krótkich formach internetowych zachęcających do kliknięcia

Izabella Ławecka
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.2961

Abstrakt

Celem autorki artykułu jest podjęcie refleksji na temat krótkich form internetowych, pełniących istotną funkcję – mają one bowiem za zadanie zachęcać internautów do ogólnie rozumianego kliknięcia. Formy te są rodzajem zapowiedzi, służą do wprowadzania internauty do bardziej rozbudowanych form użytkowych funkcjonujących w Internecie lub zapraszają do uczestnictwa w mediach. Mowa na przykład o tekstach skłaniających do subskrypcji newslettera lub o samych formularzach zapisu czy wreszcie o tekstach zapraszających na dany profil w mediach społecznościowych. W opracowaniu analizowane są zabiegi językowe stosowane w tego typu komunikatach, w kręgu zainteresowań jest również to, w jaki sposób owe zabiegi mogą przekładać się na reakcje użytkowników.

Słowa kluczowe:

gatunek mowy, hybryda gatunkowa, język korzyści, reklama, Internet

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Ławecka, I. (2019). O krótkich formach internetowych zachęcających do kliknięcia. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 4(14), 51–63. https://doi.org/10.31648/mkks.2961

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.