Andrew D., Film in the Aura of Art, Princeton 1984.
Andrew D., Główne teorie filmu. Wprowadzenie, tłum. A. Kołodyński, Łódź 1995.
Arnheim R., Myślenie wzrokowe, tłum. M. Chojnacki, Gdańsk 2013.
Aumont J., L’Image, Paris 1990; wyd. 2, Paris 2011.
Aumont J., Que reste-t-il du cinéma, Paris 2013.
Aumont J., The Image, London 1997.
Aumont J., Bergala A., Marie M., Vernet M., Esthétique du film, Paris 1983.
Aumont J., Marie M., Analiza filmu, tłum. M. Zawadzka, Warszawa 2011.
Aumont J., Marie M., Dictionnaire théorique et critique du cinéma, Paris 2014.
Aumont J., Marie M., L’Analyse des films, Paris 1988.
Barthes R., Retoryka obrazu, tłum. Z. Kruszyński, „Pamiętnik Literacki” 1976, z. 3, s. 289–302.
Bazin A., Film i rzeczywistość, tlum. B. Michałek, Warszawa 1963.
Bazin A., Ontologia obrazu fotograficznego, w: tegoż, Film i rzeczywistość, tłum. B. Michałek, Warszawa 1963, s. 9–17.
Bazin A., Qu’ est-ce que le cinéma?, Paris 1975.
Benjamin W., Dzieło sztuki w epoce możliwości jego technicznej reprodukcji, tłum. K. Krzemieniowa, w: Estetyka i film, red. A. Helman, Warszawa 1972, s. 151–183.
Bonitzer P., Peinture et cinéma: D’écradages, Paris 1985.
Deleuze G., Kino. 1. Obraz – ruch. 2. Obraz – czas, tłum. J. Margański, Gdańsk 2008.
Demby Ł., Teoretyk filmu w świecie ruchomych obrazów. Que reste-t-il du cinéma Jacques’a Aumonta, [online] <https://www.academia.edu/13611955/>, dostęp: 15.03.2016.
Eco U., Pejzaż semiotyczny, tłum. A. Weinsberg, Warszawa 1972.
Eisenstein S., Nieobojętna przyroda, tłum. M. Kumorek, Warszawa 1975.
Eisenstein S., Wybór pism, red. R. Dreyer, tłum. L. Hochberg, A. Kaltbaum, M. Kumorek i in., Warszawa 1959.
Estetyka i film, red. A. Helman, Warszawa 1972.
Faure E., De la cinéplastique, w: tegoż, Fonction du cinéma, Paris 1953, s. 2–16.
Focillon H., Vie des formes, Paris 1947.
Gaudreault A., Du littéraire au filmique, Paris 1988.
Gombrich E.H., Sztuka i złudzenie. O psychologii przedstawienia obrazowego, tłum. J. Zarański, Warszawa 1981.
Goodman N., Languages of Art, London 1968.
Groupe Mu, Iconique et plastique sur un fondement de la rhétorique visuelle, „Revue d’Esthétique” 1979, nr 1 i 2.
Helman A., Co to jest kino? Panorama myśli filmowej, Warszawa 1978; wyd. 2, Kraków 1992.
Lessing G.E., Laocoön, New York 1961.
Leutrat J.-L., Kaleidoscope, Lyon 1987.
L’Image. Jacques Aumont, [online] <http://www.armand-colin.com/limage-9782200355944>, dostęp: 15.03.2016.
Metz Ch., Au-de lá de l’analogie: L’Image, „Communications” 1970, nr 15 (1), s. 1–10.
Obraz [hasło], w: Słownik pojęć filmowych, t. 6: Przedstawienie, obraz, pismo, znaczenie, red. A. Helman, Wrocław 1994, s. 47–121.
Panofsky E., Studies in Iconology: Humanistic Theories in the Art of the Renaissance, Oxford 1939.
Panofsky E., Styl i medium w filmie, tłum. J. Mach, w: Estetyka i film, red. A. Helman, Warszawa 1972, s. 128–150.
Scénographie, red. A. Bergala, numer specjalny „Cahiers du cinéma” 1980, nr 7.
Schéfer J.-L., Scénographie d’un tableau, Paris 1970.
Vernet M., Figures de l’absence, Paris 1988.
Wiertow D., Człowiek z kamerą. Wybór pism, tłum. T. Karpowski, Warszawa 1976.
Google Scholar