Chapman J., War and Film, London 2008.
Chapman J., War as Spectacle, w: tegoż, War and Film, London 2008.
Film i historia. Antologia, red. I. Kurz, Warszawa 2008.
Graff A., „Ida” – subtelność i polityka, „Krytyka Polityczna”, wyd. z 1 listopada 2013, [online]<http://www.krytykapolityczna.pl/artykuly/film/20131031/graff-ida-subtelnosc-i-polityka>,dostęp: 29.05.2017.
Kino polskie jako kino narodowe, red. T. Lubelski, M. Stroiński, Kraków 2009.
Kino polskie po roku 1989, red. P. Zwierzchowski, D. Mazur, Bydgoszcz 2007.
Majmurek J., Ostatnia dekada: zwrot antyrealistyczny, „Dwutygodnik.com” 2016, nr 196 (10), [online] <http://www.dwutygodnik.com/artykul/6790-ostatnia-dekada-zwrot-antyrealistyczny. html>, dostęp: 1.04.2017.
Marszałek R., Filmowa pop-historia, Kraków 1984.
„Miasto 44” – Powstańcy warszawscy pod wrażeniem filmu Jana Komasy, [online] <https://www.youtube.com/watch?v=fBAEoOFM1nw>, dostęp: 12.02.2017.
Morstin-Popławska A., Zrozumieć sens zapamiętanego. Wybrane aspekty ukazywania przeszłości w kinie polskim lat 90., w: Kino polskie po roku 1989, red. P. Zwierzchowski, D. Mazur, Bydgoszcz 2007.
Mrozek W., Film pamięci narodowej. Najnowsze kino polskie w dyskursie polityki historycznej, w: Kino polskie jako kino narodowe, red. T. Lubelski, M. Stroiński, Kraków 2009.
Pamięć zbiorowa i kulturowa. Współczesna perspektywa niemiecka, red. M. Saryusz-Wolska, Kraków 2009.
Saryusz-Wolska M., Wprowadzenie, w: Pamięć zbiorowa i kulturowa. Współczesna perspektywa niemiecka, red. M. Saryusz-Wolska, Kraków 2009.
White H., Fikcjonalność przedstawień opartych na faktach, tłum. D. Kołodziejczyk, w: tegoż, Proza historyczna, red. E. Domańska, Kraków 2009–2010.
White H., Historiografia i historiofotia, tłum. Ł. Zaremba, w: Film i historia. Antologia, red. I. Kurz, Warszawa 2008.
White H., Proza historyczna, red. E. Domańska, Kraków 2009–2010.
Witek P., Metodologiczne problemy historii wizualnej, „Ейдос” 2013, nr 7.
Zwierzchowski P., Kino nowej pamięci. Obraz II wojny światowej w kinie polskim lat 60., Bydgoszcz 2013.
Filmografia
Był sobie dzieciak (2013), reż. Leszek Wosiewicz.
Czas honoru. Powstanie (2014), reż. Jan Hryniak.
Generał Nil (2009), reż. Ryszard Bugajski.
Historia Roja (2016), reż. Jerzy Zalewski.
Ida (2013), reż. Paweł Pawlikowski.
Jack Strong (2014), reż. Władysław Pasikowski.
Kret (2010), reż. Rafael Lewandowski.
Miasto 44 (2014), reż. Jan Komasa.
Obława (2012), reż. Marcin Krzyształowicz.
Obywatel (2014), reż. Jerzy Stuhr.
Pokłosie (2012), reż. Władysław Pasikowski.
Popiełuszko. Wolność jest w nas (2009), reż. Rafał Wieczyński
Powstanie warszawskie (2014), autor pomysłu na fabułę Jan Komasa.
Rewers (2009), reż. Borys Lankosz.
Róża (2011), reż. Wojciech Smarzowski.
Smoleńsk (2016), reż. Antoni Krauze.
Tajemnica Westerplatte (2013), reż. Paweł Chochlew.
Wałęsa. Człowiek z nadziei (2013), reż. Andrzej Wajda.
W ciemności (2011), reż. Agnieszka Holland.
Wołyń (2016), reż. Wojciech Smarzowski.
Wyklęty (2017), reż. Konrad Łęcki.
Zaćma (2016), reż. Ryszard Bugajski.
Google Scholar