Dokumenty prawne
Ustawa z dnia 30 czerwca 2005 roku o kinematografii (Dz.U. 2005, nr 132, poz. 1111), [online] <https://www.pisf.pl/files/dokumenty/informacje_prawne/ustawa_o_kinematografii_tekst_ujednolicony.pdf>, dostęp: 30.04.2017.
Opracowania
Alkarimeh B., Boutin E., Interactive Documentary: A Proposed Model and Definition, „French Journal for Media Research” 2017, nr 7, [online] <http://frenchjournalformediaresearch.com/index.php?id=1062>, dostęp: 30.03.2017.
A Machine to See With, [online] <http://www.blasttheory.co.uk/projects/a-machine-to-see-with/>,dostęp: 2.05.2017.
Bordwell D., Thompson K., Film Art. Sztuka Filmowa. Wprowadzenie, tłum. B. Rosińska, Warszawa 2014.
Bordwell D., Thompson K., Film jako sztuka: kreatywność, technologia i biznes, w: tychże, Film Art. Sztuka filmowa. Wprowadzenie, tłum. B. Rosińska, Warszawa 2014.
Encyklopedia kina, red. T. Lubelski, Kraków 2003.
Filiciak M., Film jako zdarzenie wizualne. Relacje kina i innych mediów w epoce cyfrowej – przypadek gier wideo, w: Kino po kinie. Film w kulturze uczestnictwa, red. A. Gwóźdź, Warszawa 2010.
Game Story II – między filmem a grą, [online] <http://kreatywna-europa.eu/wp-content/uploads/2017/03/GAME-STORY-II-program-ost.pdf>, dostęp: 30.04.2017.
Gaudenzi S., The Living Documentary, [online] <http://docubase.mit.edu/playlist/the-living-documentary/>, dostęp: 30.03.2017.
Gaudenzi S., The Living Documentary: From Representing Reality to Co-Creating Reality in Digital Interactive Documentary, [online] <http://research.gold.ac.uk/7997/>, dostęp: 30.03.2017.
Getting Blasted at Sundance, [online] <https://www.theguardian.com/technology/gamesblog/2011/jan/20/sundance-games-blast-theory?INTCMP=SRCH/>, dostęp: 2.05.2017.
Helminen S.A., Glorianna Davenport. An Interactive Pioneer, „DOX. European Documentar Magazine” 2014, z. 103.
Jarvie I., Philosophy of the Film. Epistemology, Ontology, Aesthetics, New York – London 1987.
Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, tłum. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Warszawa 2007.
Kino, którego nie ma, red. P. Zwierzchowski, D. Wierski, Bydgoszcz 2013.
Kino po kinie. Filmy w kulturze uczestnictwa, red. A. Gwóźdź, Warszawa 2010.
Klejsa K., „A film like thing”, czyli o tym, jak zjawiska filmopodobne utrudniają odpowiedź na pytanie: „Co to jest film?”, w: Kino po kinie. Film w kulturze uczestnictwa, red. A. Gwóźdź, Warszawa 2010.
Kletowski P., Interaktywne kino, w: Encyklopedia kina, red. T. Lubelski, Kraków 2003.
Kluszczyński R.W., Film, wideo, multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Kraków 2002.
Kluszczyński R.W., Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów, Kraków 2001.
Kluszczyński R.W., Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, Warszawa 2010.
Kopczyński K., „Kinematograf” Łozińskich, czyli ucieczka przed poznaniem, w: Kino, którego nie ma, red. P. Zwierzchowski, D. Wierski, Bydgoszcz 2013.
Kopczyński K., Polski film dokumentalny w dobie konwergencji, w: Problemy konwergencji mediów. red. M. Kaczmarczyk, D. Rott, t. 1, Sosnowiec – Praga 2013.
Kreatywna Europa, [online] <http://kreatywna-europa>, dostęp: 30.04.2017.
Leeuw I. de, The 6 Most Innovative Interactive Web Documentaries, [online] <https://creators.vice.com/en_au/article/the-6-most-innovative-interactive-web-documentaries>, dostęp: 2.05.2017.
Manovich L., Cinema and Digital Media, w: Perspectives of Media Art, red. J. Shaw, H.P. Schwarz,Ostfildern 1996, [online] <http://manovich.net/content/04-projects/008-cinema-and-digital-media/06_article_1995.pdf />, dostęp: 30.04.2017.
Manovich L., Język nowych mediów, tłum. P. Cypryański, Warszawa 2006.
National Film Board, [online] <https://www.nfb.ca/interactive/>, dostęp: 3.05.2017.
Nichols B., Introduction to Documentary, wyd. 2, Indiana University Press 2010.
Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2016–2020, [online] <http://www.pwc.pl/pl/publikacje/2016/entertainment-and-media-outlook-2016-2020-polska-perspektywa-pwc.html>, dostęp: 30.04.2017.
Pitrus A., Sztuka interaktywna według Ryszarda Kluszczyńskiego, „Kwartalnik Filmowy” 2010,z. 71–72.
Prawie 116 mln zł dla najlepszych graczy wśród twórców gier, [online] <http://www.nauka.gov.pl/aktualnosci-ministerstwo/prawie-116-mln-zl-dla-najlepszych-graczy-wsrod-tworcow-gier.html>, dostęp: 30.04.2017.
Problemy konwergencji mediów, red. M. Kaczmarczyk, D. Rott, Sosnowiec – Praga 2013.
Przylipiak M., Kino bezpośrednie, t. 1: 1960–1963, Gdańsk 2008.
Przylipiak M., Kino bezpośrednie, t. 2: 1963–1970. Czas autorów, Gdańsk 2014.
Przylipiak M., Kino bezpośrednie, t. 3: 1963–1970. Między obserwacją a ideologią, Gdańsk 2014.
Przylipiak M., Poetyka kina dokumentalnego, Gdańsk – Słupsk 2004.
Filmografia
A Machine to See With (2010), reż. The Blast Theory Group.
Człowiek z kamerą (1929), reż. Dżiga Wiertow.
Brèves de Trottoir (2010), reż. Oliver Lambert.
Jeden dzień z życia (2011), reż. Ridley Scott, Kevin Macdonald.
Journey to the End of Coal (2008), reż. Samuel Bollendorff, Abel Ségrétin.
New Orleans in Transition, 1983–1986 (1987), reż. Glorianna Davenport.
Prison Valley (2010), reż. David Dufresne, Philippe Brault.
Soul Patron (2010), reż. Frederik Rieckher.
Welcome to Pine Point (2010), reż. Paul Shoebridge, Michael Simons.
Zamek (2014), reż. Paweł Czarkowski
Google Scholar