Álvarez F.G., A New Way to Make Free Journalism: The Printed Weblog, „Ámbitos, Revista Internacional de Comunicación” 2005, nr 13–14.
Clemons E.K., The Complex Problem of Monetizing Virtual Electronic Social Networks, „Decision Support Systems” 2009, t. 48.
Dijk J. van, The Culture of Connectivity: A Critical History of Social Media, Oxford 2013.
Doyle G., Understanding Media Economics, London 2002.
Fisher E., “You Media”: Audiencing as Marketing in Social Media, „Media, Culture and Society” 2015, vol. 37, nr 10.
Gerhards M., Ringler W., Mediennutzung in der Zukunft – Konstanz und Wandel: Trends und Perspektiven bis zum Jahr 2010, „Media Perspektiven” 2004, vol. 10.
Halavais A., Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo, tłum. T. Płudowski, Warszawa 2012. Holm A.B. i in., Openness in Innovation and Business Models: Lessons from the Newspaper Industry, „Technology Management” 2013, vol. 61, nr 3–4.
Howley K., Understanding Community Media, Thousand Oaks 2010.
Pérez C.E., The Future of Journalism in the Online Public Sphere: When Journalistic Sources Become Mass Media in Their Own Right, Madrid 2010.
Potts J., Why Creative Industries Matter to Economic Evolution, „Economics of Innovation and New Technology” 2009, vol. 18, nr 7.
Poulet B., Śmierć gazet i przyszłość informacji, tłum. O. Hedemann, Wołowiec 2011.
Street J., Mass media, polityka, demokracja, tłum. T.D. Lubański, Kraków 2006.
Tufekci Z., Algorithmic Harms Beyond Facebook and Google: Emergent Challenges of Computational Agency, „Journal on Telecommunications and High Technology Law” 2015, nr 13 (2).
Vukanovic Z., Global Paradigm Shift: Strategic Management of New and Digital Media in New and Digital Economics, „International Journal on Media Management” 2009, vol. 11, nr 2.
Źródła internetowe
Bell E., Who Owns the News Consumer: Social Media Platforms or Publishers?, [online] <https:// www.cjr.org/tow_center/platforms_and_publishers_new_research_from_the_tow_center.php>, dostęp: 29.09.2017.
Bell E. i in., The Platform Press: How Silicon Valley Reengineered Journalism, [online] <http:// towcenter.org/wp-content/uploads/2017/04/The_Platform_Press_Tow_Report_2017.pdf>, dostęp: 29.09.2017.
Bucher T., Want to Be on the Top? Algorithmic Power and the Threat of Invisibility on Face- book, „New Media and Society” 2012, vol. 14, nr 7, [online] <http://journals.sagepub.com/doi/ pdf/10.1177/1461444812440159>, dostęp: 19.09.2017.
Couvering E. van, Is Relevance Relevant? Market, Science, and War: Discourses of Search Engine Quality, „Journal of Computer-Mediated Communication” 2007, April, [online] <https://doi.or g/10.1111/j.1083-6101.2007.00354.x>, dostęp: 29.09.2017.
Ćwik P., Google kontroluje 12 proc. światowych wydatków na reklamę, [online] <http://rynekdomen. pl/2016/google-kontroluje-12-proc-swiatowych-wydatkow-na-reklame/>, dostęp: 2.12.2017.
Digital News Innovation Fund, [online] <https://digitalnewsinitiative.com/about/#faq_dni-faq-2>, dostęp: 29.09.2017.
Doctor K., Newsonomics: Could a Small Google Tech Change Mean Tens of Millions to News Publishers?, [online] <http://www.niemanlab.org/2015/06/newsonomics-could-a-small-google- tech-change-mean-tens-of-millions-to-news-publishers/?relatedstory>, dostęp: 29.09.2017.
Gottfried J., Shearer E., News Use Across Social Media Platforms 2016, [online] <http://www. journalism.org/2016/05/26/news-use-across-social-media-platforms-2016/>, dostęp: 29.09.2017.
Hobert R.L., A New Era of Minimal Effects? A Response to Bennett and Iyengar, „Journal of Communication” 2010, vol. 60, nr 1, [online] <http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1111/j.1460-2466.2009.01470.x>, dostęp: 29.09.2017.
Marketing w wyszukiwarkach 2016, [online] <https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-marketing-w-wyszukiwarkach-2016-252602>,dostęp: 2.12.2017.
Mejer J., TVN 24, Polska Press Grupa, 300polityka, Gremi Media, WP i SGL z dofinansowaniem od Google’a, [online] <http://www.press.pl/tresc/49126,tvn-24_-polska-press-grupa_-300polityka_-gremi-media_-wp-i-sgl-z-dofinansowaniem-od-google_a>, dostęp: 29.09.2017.
Napoli P.M., Revisiting “Mass Communication” and the “Work” of the Audience in the New Media Environment, „Media, Culture and Society” 2010, vol. 32, nr 3, [online] <http://journals.sage-pub.com/doi/pdf/10.1177/0163443710361658>, dostęp: 29.09.2017.
Pająk P., AMP od Google’a to wielkie zagrożenie dla wydawców mediów, [online] <http://www.spiderweb.pl/2017/01/amp-google-zagrożenie-mediow.html>, dostęp: 30.04.2017.
Pallus P., Internet uratuje biznes wydawców prasowych, [online] <http://businessinsider.com.pl/media/rynek-prasy-codziennej/6mzwp16>, dostęp: 29.09.2017.
Rainie L. i in., The Future of Free Speech, Trolls, Anonymity and Fake News Online, [online]<http://www.pewinternet.org/2017/03/29/the-future-of-free-speech-trolls-anonymity-and-fake-news-online>, dostęp: 19.09.2017.
Reuters Institute Digital News Report 2016, [online] <http://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/research/files/Digital%2520News%2520Report%25202016.pdf.dostęp>, dostęp:29.09.2017.
Rutenberg J., News Outlets to Seek Bargaining Rights Against Google and Facebook, [online]<https://www.nytimes.com/2017/07/09/business/media/google-facebook-news-media-alliance.html?mcubz=0>, dostęp: 29.09.2017.
The State of News Media, [online] <www.stateofnewsmedia.org2008>, dostęp: 29.09.2017.
Trench B., Quinn G., Online News and Changing Models of Journalism, „Irish Communication Review” 2003, vol. 9, nr 1, [online] <http://arrow.dit.ie/icr/vol9/iss1/5>, dostęp: 29.09.2017.
W USA i Francji wydawcy zwierają szyki, by konkurować z Googlem i Facebookiem, [online] <http:// www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-usa-i-francji-wydawcy-zwieraja-szyki-by-konkurowac-z-google-i-facebookiem>, dostęp: 29.09.2017.
Google Scholar