Opublikowane: 2019-03-051

Prasa informacyjna w ekosystemie nowych mediów

Irena Wolska-Zogata
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.3270

Abstrakt

Tradycyjną rolą wydawców gazet była rola pośrednika pomiędzy producentami treści, użytkownikami informacji, reklamodawcami i innymi grupami interesów. Tym-czasem w ciągu ostatnich dwóch dekad nastąpiła istotna zmiana w ekosystemie mediów. (R)ewolucja dotknęła i gatekeeperów, i producentów, i konsumentów. Wzrost znaczenia nowych technologii, po którym nastąpił spadek czytelnictwa gazet, doprowadził wydaw-ców do wprowadzenia oferty, najczęściej darmowej, najpierw w wersji elektronicznej na komputery stacjonarne, następnie także na urządzenia mobilne. Nie przełożyło się to na wzrost zasięgu użytkowników, co z kolei doprowadziło do dalszej utraty udziału w rynku reklamy, a wraz z nią przychodów. Obecnie wydawcy tracą nie tylko przychody, ale także wpływ na kształtowanie opinii publicznej. To dostawcy nowych technologii mają wpływ na to, do czego publiczność ma dostęp, a także na kształt i jakość dziennikarstwa.

Słowa kluczowe:

prasa informacyjna, dziennikarstwo, media społecznościowe

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wolska-Zogata, I. (2019). Prasa informacyjna w ekosystemie nowych mediów. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 3(14), 27–40. https://doi.org/10.31648/mkks.3270

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.