Austin, Roland G. 1940. Greek Board Games. Antiquity, 14 (55), s. 257–271.
Babecki, Miłosz. 2016. Informacyjny i operacyjny potencjał poważnych gier internetowych w systemie komunikowania społecznego. Analiza struktury, tematyzacji, funkcji. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
Babecki, Miłosz. 2020. Metaforyka polskich politycznych gier przeglądarkowych. Konteksty – porównania – analizy. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
Binsbergen, Wim van. 1996. Time, Space and History in African Divination and Board-Games. W: Tiemersma, Douve; i Oosterling, Henk A.F. (eds.). Time and Temporality in Intercultural
Perspective: Studies in Intercultural Philosophy. Amsterdam: Rodopi, s. 105–125.
Black, Max. 1971. Metafora. Tłum. Józef Japola. Pamiętnik Literacki, 3 (62), s. 217–234.
Bogost, Ian. 2007. Persuasive Games: The Expressive Power of Videogames. Cambridge, MA: The MIT Press.
Campbell, Donald T. 1974. Evolutionary Epistemology. W: Schilpp, Paul A. (ed.). The Philosophy of Karl Popper. La Salle: Open Court Publishing Company, s. 412–463.
Dobrzyńska, Teresa. 1983. Tworzywo metafory. W: Głowiński, Michał; i Okopień-Sławińska, Aleksandra (red.). Studia o metaforze II. Z dziejów form artystycznych w literaturze polskiej. Wrocław – Warszawa – Kraków – Gdańsk: Wydawnictwo Polskiej Akademii Nauk, s. 119–138.
Dovey, Jon; i Kennedy, Helen W. 2011. Kultura gier komputerowych. Tłum. Tomasz Macios i Anna Oksiuta. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Flanagan, Mary. 2009. Critical Play: Radical Game Design. Cambridge, MA: The MIT Press.
Guedes Bailey, Olga; Cammaerts, Bart; i Carpentier, Nico. 2012. Media alternatywne. Tłum. Anna Gąsior-Niemiec. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Heath, Chip; i Heath, Dan. 2020. Przyczepne historie. Tłum. Monika Malcherek. Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes.
Klimmt, Christoph; Schmid, Hannah; i Orthmann, Julia. 2009. Exploring the Enjoyment of Playing Browser Games. Cyberpsychology and Behavior, 2 (12), s. 231–234.
Kurke, Leslie. 1999. Ancient Greek Board Games. Classical Philology, 3 (94), s. 247–267.
Kuźma, Erazm. 1976. Z problemów świadomości literackiej i artystycznej ekspresjonizmu w Polsce. Wrocław – Warszawa – Kraków – Gdańsk: Wydawnictwo Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Lakoff, George; i Johnson, Mark. 2010. Metafory w naszym życiu. Tłum. Tomasz P. Krzeszowski. Warszawa: Wydawnictwo Aletheia.
Lovink, Geert. 2003. Dark Fiber: Tracking Critical Internet Culture. Cambridge, MA: The MIT Press.
Mersch, Dieter. 2010. Teorie mediów. Tłum. Ewa Krauss. Warszawa: Wydawnictwo Sic!
Montola, Markus; Stenros, Jaakko; i Waern, Annika. 2009. Pervasive Games: Experiences on the Boundary between Life and Play. Burlington: Elsevier.
Murray, Ruthven. 1952. A History of Board-Games Other Than Chess. Oxford: The Clarendon Press.
Nowottny, Winifred. 1971. Metafora. Pamiętnik Literacki, 4 (62), s. 221–242.
Pawelec, Andrzej. 2006. Metafora pojęciowa a tradycja. Kraków: Wydawnictwo Universitas.
Raley, Rita. 2009. Introduction: Tactical Media as Virtuosic Performance. W: Raley, Rita (ed.).
Tactical Media. Minneapolis: University of Minnesota Press, s. 1–30.
Renzi, Alessandra. 2008. The Space of Tactical Media. W: Boler, Megan (ed.). Digital Media and Democracy: Tactics in Hard Times. Cambridge, MA: The MIT Press.
Rose, Gilian. 2010. Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością. Tłum. Ewa Klekot. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Sontag, Susan. 2009. O fotografii. Tłum. Sławomir Magala. Kraków: Wydawnictwo Karakter.
Stockwell, Peter. 2006. Poetyka kognitywna. Wprowadzenie. Tłum. Anna Skucińska. Kraków: Wydawnictwo Towarzystwo Autorów.
Such, Jan; i Szcześniak, Małgorzata. 1997. Filozofia nauki. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Adama Mickiewicza.
Sztumski, Janusz. 1995. Wstęp do metod i technik badań społecznych. Katowice: Wydawnictwo Śląsk.
Turkle, Sherry. 1980. Computer as Rorschach. Society/Transaction, 2 (17), s. 15–24.
Weinschenk, Susan. 2014. Motywacja i perswazja. Jak sprawić, by inni robili to, co chcesz. Tłum. Marian Leon Kalinowski. Warszawa: Samo Sedno.
Netografia
Głosowanie korespondencyjne. 2020. [Online]. Itch.io. Dostęp: https://tiny.pl/7fqxw [16.07.2020].
Johnson, Jason. 2013. Inside the Failed, Utopian New Games Movement. [Online]. Kill Screen. Dostęp: https://killscreen.com/articles/inside-failed-utopian-new-games-movement/ [1.08.2020].
Korona wybory. 2020. [Online]. Kongregate. Dostęp: https://tiny.pl/7g4gh [6.05.2020].
Metaphor_games. 2020. [Online]. YouTube. Dostęp: https://www.youtube.com/channel/UCz8eG-Jst7DkPTP_M6gdBIQ/featured [20.10.2020].
Google Scholar