Opublikowane: 2021-05-181

Metaforyka gier przeglądarkowych w perspektywach: historycznej, medioznawczej i metaforologicznej

Miłosz Babecki
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.6748

Abstrakt

W latach 2005/2006–2020 do sieci internetowej trafiło prawdopodobnie 51 polskich przeglądarkowych gier metafor dotyczących wątków z najnowszej historii Polski. W aplikacjach tych najczęściej podejmowano tematy: działania systemu parlamentarnego; procedur wybierania osób mających piastować najwyższe urzędy; wykonywania przez te osoby swoich obowiązków; stosunku wobec niektórych zachowań polityków; warunków bytowych Polaków. Gry te nie przedstawiały zdarzeń spoza mediów tak, jakby to były przekazy informacyjne obecne w prasie, radiu i telewizji. Polscy twórcy zdecydowali o komentowaniu tej rzeczywistości, sięgając po konstrukcje metaforyczne. Trzy główne cele zostały zrealizowane w związku z tym w niniejszym opracowaniu. Pierwszy cel to identyfikacja i opis cech, jakie muszą posiadać przeglądarkowe gry media, aby móc przenosić przekazy metaforyczne. Drugi to ukazanie ewolucyjnego procesu metaforyzacji polskich gier przeglądarkowych. Trzeci zaś to wyjaśnienie, jak ów proces zachodzi.

Słowa kluczowe:

gra przeglądarkowa, metafora ekspresywna, metafora wyjaśniająca, media taktyczne, gry spogry społecznego oddziaływania

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Babecki, M. (2021). Metaforyka gier przeglądarkowych w perspektywach: historycznej, medioznawczej i metaforologicznej. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 4(16), 61–85. https://doi.org/10.31648/mkks.6748

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.