Opublikowane: 2019-01-291

Sztuka – artyzm animacji. Twórczość Tomasza Bagińskiego (perspektywa socjologiczna)

Iwona Grodź
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.2871

Abstrakt

Tytuł i temat: Sztuka – artyzm animacji wpisuje się w założenia szerszego problemu, związku czy wzajemnego przenikania się takich sfer ludzkiej egzystencji, jak
socjologia i kino. Dzieje się tak już na poziomie języka, a więc semantyki i użycia pojęcia „komercjalizacja”. Pociąga ono za sobą cały szereg wyobrażeń i innych słów kluczy (jak „produkt”, „ekonomia prestiżu”, „menadżer sztuki” itp.), coraz częściej stosowanych w filmowej nomenklaturze w odniesieniu do tej twórczej aktywności, zamiast wcześniejszych: „tekst kultury”, „jakość”, „wartość”, „artysta”. Celem autorki artykułu jest, po pierwsze, próba wskazania udanego, bo twórczego i korzystnego związku między sztuką kinematograficzną a socjologią i/lub ekonomią, w myśl idei przedsiębiorczości i komercjalizacji wyników działalności artystycznej, a po drugie namysł nad relacją między jakością a wartością sztuki, kiczem a komercjalizacją.

Słowa kluczowe:

animacja komputerowa, Tomasz Bagiński, film i socjologia

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Grodź, I. (2019). Sztuka – artyzm animacji. Twórczość Tomasza Bagińskiego (perspektywa socjologiczna). Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 3(14), 147–163. https://doi.org/10.31648/mkks.2871

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.