Opublikowane: 2019-02-051

Czarny humor i odwrażliwienie – postawy internautów wobec kultury nadmiaru i fake newsów

Barbara Cyrek
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.2959

Abstrakt

Celem autorki artykułu jest charakterystyka, w kontekście kultury cyfrowej, zjawisk zachodzących w mediach interaktywnych: czarnego humoru oraz odwrażliwienia społecznego. Autorka zadaje pytanie, czy dominujące w mediach przedstawienia grozy i absurdu są wynikiem desensytyzacji, czy też pełnią funkcję kompensacyjną. Udzielenie jednoznacznej odpowiedzi byłoby diagnozą kondycji człowieka ponowoczesnego. Wydaje się jednak, że nauki o mediach nie dysponują narzędziami, które taką odpowiedź pozwolą uzyskać.

Słowa kluczowe:

odwrażliwienie, humor, fake news, kultura nadmiaru, kultura cyfrowa

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Cyrek, B. (2019). Czarny humor i odwrażliwienie – postawy internautów wobec kultury nadmiaru i fake newsów. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 4(14), 25–35. https://doi.org/10.31648/mkks.2959

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.