Opublikowane: 2019-02-061

Polskie kino kerygmatyczne? Próba zdefiniowania gatunku filmowego

Adam Regiewicz
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.2983

Abstrakt

Autor artykułu zestawia cztery współczesne polskie filmy – Chemia (2015), reż. Bartosz Prokopowicz; Król życia (2015), reż. Jerzy Zieliński; Miłość (2012), reż. Sławomir Fabicki; Żyć, nie umierać (2015), reż. Maciej Migas – i podejmuje próbę określenia ich cech wspólnych. Wspólnym mianownikiem okazuje się obecność w nich elementów kerygmatu apostolskiego, choć produkcje te dalekie są od tradycyjnie rozumianego kina religijnego. Odnosząc się do zagadnienia konwencji, autor zatrzymuje się nad pytaniem o zakres gatunkowy kina kerygmatycznego, a także ukazuje istniejące we współczesnym kinie polskim tendencje do budowania przekazów o silnym potencjale religijnym, nawet jeśli kategoria chrześcijańska nie jest w nich eksplikowana w sposób bezpośredni i oczywisty.

Słowa kluczowe:

gatunek filmowy, kerygmat, estetyka, kino polskie

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Regiewicz, A. (2019). Polskie kino kerygmatyczne? Próba zdefiniowania gatunku filmowego. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 2(13), 57–69. https://doi.org/10.31648/mkks.2983

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.