Opublikowane: 2019-02-061

Demokracja w nowych mediach. Media interaktywne a zmiany w polityce i komunikowaniu publicznym

Martyna Małgorzata Siudak
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.2988

Abstrakt

Wraz z pojawieniem się Internetu oprócz tradycyjnej mediasfery współtworzonej przez prasę, radio i telewizję zaczęła tworzyć się nowa rzeczywistość – sieciowa. Rozwijające się technologie teleinformatyczne miały wpływ na przemiany, które wciąż zachodzą w sferze komunikacji społecznej. Celem autorki artykułu jest ukazanie transformacji, które mają miejsce szczególnie w subsystemie komunikowania publicznego z włączeniem świata polityki. Nowe media skutecznie wpływają na zmiany w przepływie informacji pomiędzy władzą a mediami czy władzą a obywatelem. Ich interaktywność zmienia politykę, w tym kampanie wyborcze. Pojawia się pytanie, czy wpisanie ich w system demokratyczny jest zasadne. Zachowania polityków, urzędników czy wreszcie obywateli często pokazują, że już (nieformalnie) zostało to zrobione.

Słowa kluczowe:

demokracja, polityka, komunikowanie polityczne, nowe technologie, media społecznościowe

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Siudak, M. M. (2019). Demokracja w nowych mediach. Media interaktywne a zmiany w polityce i komunikowaniu publicznym. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 1(13), 57–82. https://doi.org/10.31648/mkks.2988

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.