W artykule omówiono powody, dla których edukacja radiowo stosunkowo późno rozwinęła się jako gałąź nauki w Wielkiej Brytanii i w innych krajach, głównie europejskich. Zwrócono uwagę na kontrast między długowiecznością tego medium, jego stuletnią historią, skutecznością w reagowaniu na wyzwania generowane przez rozwój innych mediów i stosunkowo niewielkimi kosztami kształcenia a dalekimi od imponujących osiągnięciami w dziedzinie przyciągania uwagi naukowców i studentów studiów wyższych i w procesie dalszego kształcenie. Odwołując się w zakresie edukacji medialnej do ustaleń Franka Raymonda Leavisa i innych badaczy, autor przywołuje także tradycyjne ujęcie Johna Reitha, aby wyjaśnić niedostateczną obecność radia w badaniach medioznawczych w drugiej połowie XX wieku. Porównuje i kontrastuje to medium z innymi, które przyciągnęły większą uwagę, i argumentuje, że tendencja środowisk medialnych do ignorowania radia pozostawia znaczną lukę w dziedzinie edukacji dziennikarskiej i medioznawczej. W artykule omówiono również pozytywne przykłady aktualnych badań nad radiem w Wielkiej Brytanii i Europie, łączących nauczanie i badania nad radiem w ramach sieci krajowych i międzynarodowych, oraz kilka inicjatyw mających na celu promowanie zaangażowania akademickiego w dziedzinie radioznawstwa.
Pobierz pliki
Zasady cytowania