Opublikowane: 2019-02-121

Dlaczego Kopciuszek spóźnił się na bal. Rozwój badań nad radiem w Wielkiej Brytanii i w Europie

Guy Starkey
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.3004

Abstrakt

W artykule omówiono powody, dla których edukacja radiowo stosunkowo późno rozwinęła się jako gałąź nauki w Wielkiej Brytanii i w innych krajach, głównie europejskich. Zwrócono uwagę na kontrast między długowiecznością tego medium, jego stuletnią historią, skutecznością w reagowaniu na wyzwania generowane przez rozwój innych mediów i stosunkowo niewielkimi kosztami kształcenia a dalekimi od imponujących osiągnięciami w dziedzinie przyciągania uwagi naukowców i studentów studiów wyższych i w procesie dalszego kształcenie. Odwołując się w zakresie edukacji medialnej do ustaleń Franka Raymonda Leavisa i innych badaczy, autor przywołuje także tradycyjne ujęcie Johna Reitha, aby wyjaśnić niedostateczną obecność radia w badaniach medioznawczych w drugiej połowie XX wieku. Porównuje i kontrastuje to medium z innymi, które przyciągnęły większą uwagę, i argumentuje, że tendencja środowisk medialnych do ignorowania radia pozostawia znaczną lukę w dziedzinie edukacji dziennikarskiej i medioznawczej. W artykule omówiono również pozytywne przykłady aktualnych badań nad radiem w Wielkiej Brytanii i Europie, łączących nauczanie i badania nad radiem w ramach sieci krajowych i międzynarodowych, oraz kilka inicjatyw mających na celu promowanie zaangażowania akademickiego w dziedzinie radioznawstwa.

Słowa kluczowe:

radio, radioznawstwo, medioznawstwo, edukacja, nauczanie

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Starkey, G. (2019). Dlaczego Kopciuszek spóźnił się na bal. Rozwój badań nad radiem w Wielkiej Brytanii i w Europie. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 4(12), 11–25. https://doi.org/10.31648/mkks.3004

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.