Communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions on the Transition from Analogue to Digital Broadcasting (from Digital „Switchover” to Analogue „Switch-off”), COM 2003, 541 (SEC 2003, 992), [online] <http://eur-<lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=-COM:2003:0541:FIN:EN:PDF/>, dostęp: 11.01.2016.
Comparing Media System in Central Europe. Between Commercialization and Politicization, red. B. Dobek-Ostrowska, M. Głowacki, Wrocław 2008.
Fidler R.F., Mediamorphosis: Understanding New Media, Thousand Oaks–London 1997.
Goban-Klas T., Cywilizacja medialna, Warszawa 2005.
Goban-Klas T., Radiomorphosis: Cultural and Technological Aspects of Radio Development, w: The Medium with Promising Future. Radio in Central and Eastern European Countries, red. S. Jędrzejewski, Lublin 2007, s. 13–20.
Goban-Klas T., Zygzaki polityki medialnej, w: Media i dziennikarstwo w Polsce 1989–1995, red. G.G. Kopper, I. Rutkiewicz, K. Schliep, Kraków 1996, s. 163–173.
Hart J.A., Technology, Television and Competition: The Politics of Digital TV, Cambridge 2004.
Informacja o wynikach kontroli NIK. Cyfryzacja radia w Polsce. Numer ewidencyjny 188/2015/P/15/024/KNO, [online] <https://www.nik.gov.pl/plik/id,9913,vp,12212.pdf />, dostęp: 1.03.2016.
Jędrzejewski S., Proces wprowadzania nowych mediów w perspektywie badawczej: koncepcja monitoringu, w: Studia nad komunikacją popularną, międzykulturową, sieciową i edukacyjną, red. J. Fras, Toruń 2007, s. 256–266.
Jędrzejewski S., PSB Radio in Central and Eastern European Countries – The State and Prospects, w: Comparing Media System in Central Europe. Between Commercialization and Politicization, red. B. Dobek-Ostrowska, M. Głowacki, Wrocław 2008, s. 71–84.
Jędrzejewski S., Radiofonia publiczna w Europie w erze cyfrowej, Kraków 2010.
Jędrzejewski S., Radio publiczne w Europie. Program, finansowanie, technologia, audytorium, Warszawa 2015.
Jędrzejewski S., Radio w świecie cyfrowym, w: Nowe media a media tradycyjne. Prasa, reklama, Internet, red. M. Jeziński, Toruń 2009, s. 44–56.
Jędrzejewski S., Strategie rozwoju radia 2.0, w: Nowe media i komunikowanie wizualne, red S. Jędrzejewski, P. Francuz, Lublin 2010, s. 155–166.
Jung B., Nowe technologie w mediach elektronicznych. Cyfryzacja, Internet i co dalej?, „Studia Medioznawcze” 2005, nr 3, s. 17–35.
Kowalski T., Mediamorfoza – rzecz o przyszłości mediów i mediach przyszłości w aspekcie konwergencji, „Studia Medioznawcze” 2001, nr 1, s. 22–31.
Łódzki B., Radio and New Technology, w: The Medium with Promising Future. Radio in Central and Eastern European Countries, red. S. Jędrzejewski, Lublin 2007, s. 177–186.
Łódzki B., Radio cyfrowe – przyszłość radiofonii w XXI w., „Studia Medioznawcze” 2006, nr 3, s. 139–148.
Market Insights: Digital Radio 2016. Media Intelligence Service, February 2016, [online] <https:// www.ebu.ch/files/live/sites/ebu/files/Publications/EBU-MIS%20-%20Digital%20Radio%20 Report%202016.pdf>, dostęp: 10.07.2016.
Media i dziennikarstwo w Polsce 1989–1995, red. G.G. Kopper, I. Rutkiewicz, K. Schliep, Kraków 1996.
Media, komunikacja, biznes elektroniczny, red. B. Jung, Warszawa 2001.
Mierzejewska B., Polityka medialna, w: Media, komunikacja, biznes elektroniczny, red. B. Jung, Warszawa 2001, s. 227–238.
Międzyresortowy Zespół ds. Wprowadzania Telewizji i Radiofonii Cyfrowej w Polsce, Strategia przejścia z techniki analogowej na cyfrową w zakresie telewizji naziemnej, Warszawa 2005, [online] <http://www.krrit.gov.pl/bip/Portals/0/radiofonia%20i%20telewizja%20cyfrowa/cyfr_strategia. pdf> dostęp: 10.10.2016.
Nowe media a media tradycyjne. Prasa, reklama, Internet, red. M. Jeziński, Toruń 2009.
Nowe media i komunikowanie wizualne, red. S. Jędrzejewski, P. Francuz, Lublin 2010.
Radio cyfrowe więcej niż radio. Zielona Księga cyfryzacji radia w Polsce, [online] <http://www.krrit.gov.pl/Data/Files/_public/Portals/0/komunikaty/zielona-ksiega/zielona-ksiega-cyfryzacjiradia-w-polsce.pdf />, dostęp: 2.03.2016.
Skrzypczak J., Polityka medialna w okresie konwersji cyfrowej radiofonii i telewizji, Poznań 2011.
Studia nad komunikacją popularną, międzykulturową, sieciową i edukacyjną, red. J. Fras, Toruń 2007.
The Medium with Promising Future. Radio in Central and Eastern European Countries, red. S. Jędrzejewski, Lublin 2007.
Google Scholar