Dialog kultur w edukacji, red. B. Myrdzik, M. Karwatowska, Lublin 2009.
Janus-Sitarz A., Lektura szkolna w dobie reality shows, w: Metodyka a nauka o literaturze i nauka o języku, red. D. Michułka, K. Bakuła, Wrocław 2005, s. 131–138.
Kształcenie literacko-kulturowe w dobie kultury masowej polisensorycznej, red. D. Karkut, T. Półchłopek, Rzeszów 2010.
Marzec A., Ze słowa na obraz. Lektury szkolne na ekranie, Kraków 1996.
Metodyka a nauka o literaturze i nauka o języku, red. D. Michułka, K. Bakuła, Wrocław 2005.
Między człowiekiem i człowiekiem, red. M. Burta, M. Kryszczuk, S. Sobieraj, Siedlce 2013.
Pasterniak W., Przygotowanie do odbioru dzieła literackiego, Wrocław 1977.
Pelczar W., Dialog tradycji i współczesnych zjawisk kultury popularnej na lekcjach języka polskiego, w: Dialog kultur w edukacji, red. B. Myrdzik, M. Karwatowska, Lublin 2009, s. 198–204.
Pelczar W., Poezja w pozauczelnianych zainteresowaniach studentów Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, w: Między człowiekiem i człowiekiem, red. M. Burta, M. Kryszczuk, S. Sobieraj, Siedlce 2013, s. 429–439.
Pelczar W., Środki audiowizualne w nauczaniu i uczeniu się literatury, Rzeszów 1984.
Polonistyka w świecie. Nauczanie języka i kultury polskiej studentów zaawansowanych, red. J. Mazur, Lublin 2000.
Sekiguchi T., Detronizacja literatury na polonistyce japońskiej i jej kontratak, w: Polonistyka w świecie. Nauczanie języka i kultury polskiej studentów zaawansowanych, red. J. Mazur, Lublin 2000, s. 215–224.
Skowronek B., Recepcja tekstów filmowych przez licealistów. Stan obecny – perspektywy, w: Kształcenie literacko-kulturowe w dobie kultury masowej polisensorycznej, red. D. Karkut, T. Półchłopek, Rzeszów 2010, s. 216–224.
Z problematyki kształcenia językowego, literackiego i kulturowego, red. A. Grochulska, E. Polański, Piotrków Trybunalski 2000.
Google Scholar