Opublikowane: 2020-02-181

Radio w polityce, polityka w radiu – formy wykorzystania radia w komunikowaniu politycznym

Mirosława Wielopolska-Szymura
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.5133

Abstrakt

Celem podejmowanych przez autorkę rozważań jest porównanie przykładów przekazów radiowej reklamy politycznej z perspektywy wykorzystanego w nich tworzywa fonicznego. Ważna wydaje się bowiem kwestia, w jakich formach przejawia się ta komunikacja i czy wpasowuje się w specyfikę tego środka przekazu. Praca ma wymiar teoretyczny z elementami analizy o charakterze jakościowym, służącej egzemplifikacji podejmowanych rozważań. W badaniach zastosowano analizę dyskursu w powiązaniu z krytyczną analizą dyskursu, co pozwoliło na wskazanie interesujących elementów wynikających z treści przekazów oraz ich formy. Na podstawie omówionych przykładów pokazano odmienne sposoby wykorzystania składników tworzywa fonicznego i wskazano na wady i zalety konkretnych rozwiązań zastosowanych w reklamach wyborczych. Praktyka doboru radiowych środków wyrazu o charakterze informacyjno-perswazyjnym
w kampanii wyborczej pokazuje, że walory radia nie są wykorzystywane w stopniu wystarczającym. Wynika to zarówno z braku obiektywnych korzyści z takiej reklamy, jak i braku profesjonalnego podejścia do tworzywa fonicznego.

Słowa kluczowe:

radio, komunikowanie polityczne, tworzywo foniczne, radiowe reklamy wyborcze

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wielopolska-Szymura, M. (2020). Radio w polityce, polityka w radiu – formy wykorzystania radia w komunikowaniu politycznym. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 2(15), 25–40. https://doi.org/10.31648/mkks.5133

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.