Opublikowane: 2020-02-191

Multimodalność w audiowizualnych rekamach produktów farmaceutycznych

Barbara Szwed
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.5155

Abstrakt

W artykule podjęto próbę omówienia zjawiska multimodalności w polskiej reklamie produktów farmaceutycznych. Za materiał badawczy posłużyły audiowizualne spoty suplementów diety i leków. Do przeprowadzenia szczegółowej analizy wybrano filmy reklamowe trzech produktów stosowanych w celu eliminowania zespołu objawów związanych z chorobą przeziębieniową. Są to produkty o zbliżonym składzie i właściwościach. Celem badania było wskazanie na polisemiotyczny charakter analizowanych przekazów. Zdaniem autorki, rozpatrując komunikacyjną rywalizację spotów audiowizualnych, należy uwzględnić zarówno estetyczną atrakcyjność przekazu, jak również jego perswazyjny charakter. Analiza zgromadzonego materiału wskazuje na współistnienie różnych systemów semiotycznych w spotach reklamowych farmaceutyków: kodu werbalnego, wyrażeń parajęzykowych, dźwięku, mimiki, muzyki, gestów oraz obrazu. Umiejętnewykorzystanie tych elementów czyni przekaz atrakcyjnym i sugestywnym.

Słowa kluczowe:

modalność, reklama produktu leczniczego, multimodalność, systemy semiotyczne

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Szwed, B. (2020). Multimodalność w audiowizualnych rekamach produktów farmaceutycznych. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 3(15), 71–80. https://doi.org/10.31648/mkks.5155

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.