Opublikowane: 2021-01-051

„Trochę inaczej – popatrz na nas”. Kampania społeczna a przełamywanie barier

Celina Kamecka-Antczak
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.6281

Abstrakt

W artykule dokonano analizy wybranych spotów kampanii społecznej „Trochę inaczej – popatrz na nas”. Celem kampanii jest przełamywanie społecznych barier związanych z niepełnosprawnością intelektualną. Biorąc pod uwagę skalę popularności, odniosła ona znaczny sukces. Autorka artykułu podjęła kwestię wymagającą refleksji, mianowicie czy za pomocą wybranej formy i treści przekazu cel został osiągnięty. Czy powodzenie fazy „przełamywania się” – oswajania niepełnosprawności pozwoli na przełamanie społecznych barier inkluzji i przyjęcie kultury niepełnosprawności jako równorzędnej kulturze dominującej.

Słowa kluczowe:

niepełnosprawność intelektualna, normalizacja, bariery społeczne, kultura niepełnosprawności, integracja, inkluzja, kampanie społeczne

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kamecka-Antczak, C. (2021). „Trochę inaczej – popatrz na nas”. Kampania społeczna a przełamywanie barier. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 1(16), 21–29. https://doi.org/10.31648/mkks.6281

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.