Bendelow, Gillian, i Williams, Simon J. 2002. The Lived Body: Sociological Themes, Embodied Issues. London: Routledge.
Berthelot, Jean M. 1991. Sociological Discourse and the Body. Theory, Culture and Society, 3 (3), s. 155–164.
Bińczyk, Ewa. 2001. Na obrzeżach konstruktywizmu – na obrzeżach myślenia. Er(r)go. Teoria – literatura – kultura, 2, s. 49–57.
Blood, Sylvia K. 2005. Body Work: The Social Construction of Womenʼs Body Image. London: Routledge.
Channon, Alex, i Jennings, George. 2014. Exploring Embodiment Through Martial Arts and Combat Sports: A Review of Empirical Research. Sport in Society, 6, s. 773–789.
Cohen, Einat B.-O. 2006. Kime and the Moving Body: Somatic Codes in Japanese Martial Arts. Body and Society, 4, s. 73–93.
Cynarski, Wojciech J. 2019. Martial Arts and Combat Sports: Towards the General Theory of Fighting Arts. Gdańsk: Wydawnictwo Katedra.
Cynarski, Wojciech J., i Lee-Barron, James. 2014. Philosophies of Martial Arts and Their Pedagogical Consequences. Ido Movement for Culture: Journal of Martial Arts Antropology, 1, s. 11–19.
Czuba, Krystyna. 1995. Media i władza. Warszawa: Inicjatywa Wydawnicza „Ad Astra”.
Daniels, Kevin, i Thorton, Everard W. 1990. An Analysis of the Relationship Between Hostility and Training in the Martial Arts. Journal of Sports Sciences, 8, s. 95–101.
Dec-Pietrowska, Joanna, i Paprzycka, Emilia. 2016. Społeczne konstruowanie cielesności i seksualności. Analiza wybranego kontekstu edukacji seksualnej. Dyskursy Młodych Andragogów, 17, s. 325–339.
Dunkle, Roger. 2008. Gladiators: Violence and Spectacle in Ancient Rome. London: Routledge.
Gromysz, Jowita. 2016. Świat Barbie jako utopia ciała idealnego. W: Gromysz, Jowita, i Włodarczyk, Rafał (red.). Utopia a edukacja. Wrocław: Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, s. 143–154.
Gross, Paul R., i Levitt, Norman. 1994. Higher Superstition: The Academic Left and Its Quarrels with Science. Baltimore: Johns Hopkins University Press.
Harrison, Kristen, i Fredrickson, Barbara L. 2003. Womenʼs Sports Media, Self-Objectification, and Mental Health in Black and White Adolescent Females. Journal of Communication, 2, s. 216–232.
Hartmann-Tews, Ilse, i Pfister, Gertrud (ed.). 2003. Sport and Women: Social Issues in International Perspective. New York: Routledge.
Izydorczyk, Bernadetta, i Rybicka-Klimczyk, Adriana. 2009. Środki masowego przekazu i ich rola w kształtowaniu wizerunku ciała u zróżnicowanych wiekiem życia kobiet polskich (analiza badań własnych). Problemy Medycyny Rodzinnej, 3, s. 20–32.
Kluczyńska, Urszula. 2016. Ciało jako obszar refleksji naukowej i jako projekt. Polski Przegląd Nauk o Zdrowiu, 3, s. 277–284.
Kozłowska, Anna. 2013. Bohater reklamowy, czyli jak budować wiarygodność w reklamie. Kwartalnik Kolegium Ekonomiczno-Społecznego Studia i Prace, 1, s. 111–135.
Królikowska, Sabina. 2000. Wizerunek kobiety w prasie kobiecej lat dziewięćdziesiątych. [Praca doktorska powstała pod kierunkiem dr hab. Anny Michalskiej]. Poznań: Uniwersytet Adama Mickiewicza.
Łączyński, Marcin. 2008. Wizerunek. W: Gackowski, Tomasz, i Łączyński, Marcin (red.). Analiza wizerunku w mediach. Warszawa: Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, s. 79–104.
Łebkowska, Anna. 2011. Jak ucieleśnić ciało: o jednym z dylematów somatopoetyki. Teksty Drugie, 4, s. 11–27.
Mirucka, Beata. 2003. Poszukiwanie znaczenia cielesności i ja cielesnego. Przegląd Psychologiczny, 2, s. 209–223.
Nitsch, Katarzyna, Prajs, Elżbieta, Kurpisz, Jacek, i Tyburski, Ernest. 2012. Obraz ciała i jego zaburzenia. Aspekty teoretyczne w kontekście wybranych jednostek psychopatologicznych. Psychiatria i Psychologia Kliniczna, 3, s. 176–182.
Ortner, Sherry B. 1972. Is Female to Male as Nature Is to Culture? Feminist Studies, 1, s. 5–31.
Pawelec, Przemysław. 2015a. Model Shannona i Weavera a tworzenie własnego wizerunku medialnego (na przykładzie mistrzów i nie-mistrzów sztuk, sportów i systemów walki). W: Hofman, Iwona, i Kępa-Figura, Danuta (red.). Współczesne media. Medialny obraz świata. Zagadnienia teoretyczne. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, s. 251–265.
Pawelec, Przemysław. 2015b. „Wojownik-Wamp” jako przykład wykreowanego obrazu kobiety w mediach. W: Pataj, Magdalena (red.). Kobieta w sferze publicznej. Teoria i praktyka. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 126–141.
Pawłucki, Andrzej. 2015. Nauki o kulturze fizycznej. Kraków: Wydawnictwo Impuls.
Roguska, Agnieszka. 2010. Współczesna edukacja kulturowa z udziałem mass mediów w dobie globalizacji. W: Roguska, Agnieszka, i Danielak-Chomać, Małgorzata (red.). Współczesna edukacja kulturowa. Oblicza – przemiany – perspektywy. Siedlce: Samorządowe Centrum Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli, s. 153–165.
Sassatelli, Roberta. 2010. Fitness Culture Gyms and the Commercialisation of Discipline and Fun. New York: Palgrave Macmillan.
Sieber, Lothar, i Pawelec, Przemysław. 2016. Professors of Martial Arts: Holders of This Title in Martial Arts Science. Ido Movement for Culture: Journal of Martial Arts Anthropology, 3, s. 15–26.
Silverstein, Brett, Perdue, Lauren, Peterson, Barbara, i Kelly, Eileen. 1986. The Role of the Mass Media in Promoting a Thin Standard of Bodily Attractiveness for Women. Sex Roles, 9–10, s. 519–532.
Swami, Viren, Steadman, Laura, i Tovée, Martin J. 2009. A Comparison of Body Size Ideals, Body Dissatisfaction, and Media Influence Between Female Track Athletes, Martial Artists, and Non-Athletes. Psychology of Sport and Exercise, 6, s. 609–614.
Wolska, Beata, Adam, Marek, i Mekic, Amel. 2016. The Correlation of General and Special Physical Fitness Indices with Somatic Indicators in 16–18-Year-Old Female Judokas. Ido Movement for Culture: Journal of Martial Arts Anthropology, 3, s. 27–33.
Young, Richard A., i Collin, Audrey. 2004. Introduction: Constructivism and Social Constructionism in the Career Field. Journal of Vocational Behavior, 3, s. 373–388.
Zwierżdżyński, Marcin K. 2012. Konstruktywizm a konstrukcjonizm. Principia, 56, s. 117–135.
Netografia
Rogaliński, Paweł. 2012. Tworzenie wizerunku a image. [Online]. Przegląd Dziennikarski.pl. Dostęp: http://www.przegladdziennikarski.pl/tworzenie-wizerunku-a-image [13.09.2012].
Google Scholar