Opublikowane: 2024-07-021

Jak bingują Polacy?

Anna Jupowicz-Ginalska , Małgorzata Kisilowska-Szurmińska , Łukasz Szurmiński
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mcsc.8878

Binge watching przed pandemią i w czasie jej trwania - badania reprezentatywne

Abstrakt

Binge watching to stosunkowo nowa forma konsumpcji treści medialnych, która jednak znalazła już stałe miejsce w repertuarze zachowań odbiorczych widzów. Celem prezentowanego tu projektu było poznanie skali i zróżnicowania binge watchingu wśród polskich internautów. Badanie zrealizowano metodą ilościową (CAWI) na reprezentatywnej grupie polskich internautów w dwóch cyklach - w latach 2020 i 2021. Respondentów pytano m.in. o to czy i jakie treści bingują, a także czy pandemia wpłynęła w jakiś sposób na ich zachowania jako widzów. Wyniki pozwalają określić skalę bingowania, preferowane typy treści, a także potencjalny wpływ pandemii na badane zachowania.  Uzyskano tym samym pierwszy pełny, reprezentatywny obraz zjawiska binge watchingu w społeczności polskich internautów.

Słowa kluczowe:

badania odbiorców mediów, badania reprezentatywne - Polska, binge watching, konsumpcja mediów

Zasady cytowania

Jupowicz-Ginalska, A., Kisilowska-Szurmińska, M., & Szurmiński, Łukasz. (2024). Jak bingują Polacy? : Binge watching przed pandemią i w czasie jej trwania - badania reprezentatywne. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, (20). https://doi.org/10.31648/mcsc.8878

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.