Fenomen reklamy w językoznawstwie. Kilka uwag o monografii Aleksandry Radziszewskiej Pragmalingwistyczne wyznaczniki skuteczności komunikacyjnej tekstów reklamowych

Katarzyna Skrzypczak

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie UWM
https://orcid.org/0000-0002-5059-8405





Arystoteles (1988): Retoryka. Poetyka. Warszawa.   Google Scholar

Austin J. (1979): Zur Theorie der Sprachakte. Stuttgart.   Google Scholar

Baker M.J. (2000): International Marketing Communications Explained. [W:] The Handbook of International Marketing Communications. Red. S.O. Monye. Oxford.   Google Scholar

Bartmiński J. (1993): Współczesny język polski. Wrocław.   Google Scholar

Bralczyk J. (2004): Język na sprzedaż. Czyli o tym, jak służy reklamie i jak reklama używa języka. Gdańsk.   Google Scholar

Cialdini R. (2016): Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Przekład B. Wojciszke. Sopot.   Google Scholar

Cyran W. (1974): Mechanizm zapożyczania wyrazów w języku polskim. „Rozprawy Komisji Językowej Łódzkiego Towarzystwa Naukowego”. T. 20, s. 23–37.   Google Scholar

Dejnaka A. (2006): Strategia reklamy marki, produktów i usług. Gliwice.   Google Scholar

Grzegorczykowa R. (1990): Pojęcie językowego obrazu świata. [W:] Językowy obraz świata. Red. J. Bartmiński. Lublin, s. 41–49.   Google Scholar

Haugen E. (1972): The Analysis of Linguistic Borrowing. [W:] Language XXVI. The ecology of Language. Esseys by Einar Haugen. Stanford.   Google Scholar

House J. (1977): A Model of Transition Quality Assessment. Tübingen.   Google Scholar

Johnson D.J. (1978): Advertising today. Chicago.   Google Scholar

Kamiński S. (1986): Jak uporządkować rozmaite koncepcje wartości? [W:] O wartościowaniu w badaniach literackich. Red. S. Sawicki, W. Panas. Lublin, s. 7–22.   Google Scholar

Kotler Ph. (2009): Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation and Control. New York.   Google Scholar

Lakoff G., Johnson M. (1980): Metaphors We Live By. Chicago.   Google Scholar

Lakoff G., Johnson M. (1988): Metafory w naszym życiu. Przekład T. Krzeszowski. Warszawa.   Google Scholar

Lewiński P. (1999): Retoryka reklamy. Wrocław   Google Scholar

Lewiński P. (2000): Obraz świata w reklamie. [W:] „Język a Kultura”. T. 12: Językowy obraz świata i kultura. Red. A. Dąbrowska, J. Anusiewicz. Wrocław, s. 205–210.   Google Scholar

Lyons J. (1984): Semantyka, T. 1. Przekład A. Weinsberg. Warszawa.   Google Scholar

Newmark P. (1988): A Textbook of Translation. New York.   Google Scholar

Polański K., Jurkowski M. (1993): Encyklopedia językoznawstwa ogólnego. Wrocław.   Google Scholar

Rytel-Kuc D. (1982): Leksykalne środki wyrażania modalności w języku czeskim i polskim. Wrocław.   Google Scholar

Searl J.R. (1970): Speech Acts. Cambridge.   Google Scholar

Skowronek K. (1993): Reklama. Studium pragmalingwistyczne. Kraków.   Google Scholar

Smith K. (2006): Rhetorical Figures and the Translation of Advertising Headlines. “Language and Literature”. Vol. 15, No. 2, s. 158–171.
Crossref   Google Scholar

Snell-Hornby M. (1999): Handbuch Translation. Tübingen.   Google Scholar

Stanon W.J., Etzel M.J. Walker B. J. (1994): Fundamentals of Marketing. New York.   Google Scholar

Szczęsna E. (2001): Poetyka reklamy. Warszawa.   Google Scholar

Tokarz M. (2010): Argumentacja, perswazja, manipulacja. Wykłady z teorii komunikacji. Gdańsk.   Google Scholar

Vinay P., Darbelnet J. (1977): Stylistique compree du francas et de l’anglais. Paris.   Google Scholar

Weigand E. (1989): Sprache als Dialog. Sprachakttaxonomie und kommunikative Grammatik. Tübingen.
Crossref   Google Scholar

Wills W. (1977): Übersetzungswissenshaft. Probleme und Methoden. Stuttgart.   Google Scholar

Wundelich D. (1978): Studien zur Sprachakttheorie. Franfurt am Mein.   Google Scholar

Zimny R. (2008): Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych. Warszawa.   Google Scholar


Veröffentlicht
2023-12-20

##plugins.themes.libcom.cytowania##

Skrzypczak, K. (2023). Fenomen reklamy w językoznawstwie. Kilka uwag o monografii Aleksandry Radziszewskiej Pragmalingwistyczne wyznaczniki skuteczności komunikacyjnej tekstów reklamowych. Prace Językoznawcze, 25(4), 255–262. https://doi.org/10.31648/pj.9363

Katarzyna Skrzypczak 
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie UWM
https://orcid.org/0000-0002-5059-8405