Opublikowane: 2019-12-071

Technologie informacyjno-komunikacyjne oraz media społecznościowe jako narzędzia kształcenia. Studium przypadku – Filia w Ełku Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego w Olsztynie

Piotr Jerzy Gawliczek
Civitas et Lex
Dział: Nauki o komunikacji społecznej i mediach
https://doi.org/10.31648/cetl.4555

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie wyzwań i szans dla procesu kształcenia, w kontekście obecnej rewolucji technologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem istoty gwałtownych zmian w sferze technologii informacyjno-komunikacyjnych. Dotyczy to również wpływu mediów społecznościowych na proces kształcenia. Przedstawione są możliwości docierania do studentów z wiedzą przydatną w codziennym życiu, poszerzającą jednocześnie horyzonty umysłowe. Ponadto wskazano na nową rolę uniwersytetów, w których tradycyjna edukacja jest zastępowana kształceniem na odległość. To także wykorzystanie w procesie kształcenia palety mediów społecznościowych, takich jak Twitter, Facebook, Instagram oraz kanał YouTube. Na tym tle wskazano możliwości platformy e-learningowej LMS ILIAS Filii w Ełku UWM w Olsztynie (www.uwmelk.edu.pl). Dotychczasowe oceny oraz reakcje studentów, w tym wyniki ankiety samooceny kompetencji cyfrowych świadczą, że studenci są otwarci na formy i metody e-learningu. Artykuł wieńczą rekomendacje dot. optymalnego wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w kształceniu. 

Słowa kluczowe:

media społecznościowe, kształcenie, LMS ILIAS, e-learning

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Gawliczek, P. J. (2019). Technologie informacyjno-komunikacyjne oraz media społecznościowe jako narzędzia kształcenia. Studium przypadku – Filia w Ełku Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego w Olsztynie. Civitas Et Lex, 23(3), 33–39. https://doi.org/10.31648/cetl.4555

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.