Z. Zasacka, Czytelnictwo dzieci i młodzieży, Warszawa 2014.
Google Scholar
M. Jakowicka, Czytanie jako zaniedbywany obszar edukacji wczesnoszkolnej w kontekście wykształcenia zintegrowanego, Kraków 2001.
Google Scholar
E. Perrott, Efektywne nauczanie. Praktyczny przewodnik doskonalenia nauczania, przeł. A. Janowski;Warszawa 1995, s. 17−21.
Google Scholar
S. Jabłoński, Być bliżej dziecka. Efektywne nauczanie w ujęciu rozwojowym, „Forum Oświatowe”, 2/25(2001), s. 43−59;
Google Scholar
D. Czelakowska, Twórczość a kształtowanie językowe w wieku wczesnoszkolnym, Kraków 1996.
Google Scholar
Biblioteka, <http://pmsgrodno.org/biblioteka/>, dostęp: 27.12.2017;
Google Scholar
L. Wątróbski, Polacy na Białorusi: Polska Szkoła Średnia w Grodnie, <http://www.goniec.net/goniec/inne-dzialy/zyciepolonijne/polacy-na-bia%C5%82orusi-polska-%C5%9Brednia-szko%C5%82a-w-grodnie.html>, dostęp: 07.01.2018.
Google Scholar
A. Grędzik, Geneza i działalność szkoły średniej z polskim językiem nauczania w Grodnie, s. 219−220.
Google Scholar
Biblioteka, <http://pmsgrodno.org/biblioteka/>, dostęp: 27.12.2017.
Google Scholar
Szkoła z problemami, „Dziennik Zachodni” 1996 z 5 grudnia;
Google Scholar
R. Warta, Pomóż Polakom, „Nowości” 1997 z 27 sierpnia. Z badań nad kompetencją komunikacyjną dzieci, pod red. B. Bokus, M. Hofman, Warszawa 1992. E. Nowicka, Polacy na Białorusi – polskość ograniczona, w: Polacy czy cudzoziemcy? Polacy za wschodnią granicą, Kraków 2000, s. 2000, s. 42−43;
Google Scholar
A. Kołyszko, Spojrzeć w perspektywę, „Ziemia Lidzka”, 2(1999), s. 4.
Google Scholar
A. Grędzik, Geneza i działalność szkoły średniej z polskim językiem nauczania w Grodnie, s. 219−220;
Google Scholar
Z. Dołęga, Promowanie rozwoju mowy w okresie dzieciństwa – prawidłowości rozwoju, diagnozowanie i profilaktyka, Katowice 2003.
Google Scholar
P. Kowolik, A. Słomian, Zainteresowania czytelnicze uczniów klas trzecich szkoły podstawowej, „Nauczyciel i Szkoła”, 1(1997), s. 68−73.
Google Scholar