Opublikowane: 2020-03-081

E-LEARNING AS TOOL TO SUPPORT CYBERSECURITY EDUCATION. CASE STUDY - GENERIC REFERENCE CURRICULUM, RECOMMENDED BY NATO, AVAILABLE AS E-LEARNING COURSE

Piotr Jerzy Gawliczek
Civitas et Lex
Dział: Nauki o bezpieczeństwie
https://doi.org/10.31648/cetl.4906

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie wyzwań i szans procesu kształcenia, w kontekście rewolucji technologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem istoty zmian w sferze technologii informacyjno-komunikacyjnych powiązanych z szeroko pojęta istotą cyberbezpieczeństwa. Dotyczy to również form i metod kształcenia zdalnego w edukacji dla bezpieczeństwa oraz obronności. Artykuł zawiera rekomendacje dot. wykorzystania opracowań, plonu współpracy konsorcjum Partnerstwa dla Pokoju Akademii Obrony i Instytutów Studiów Strategicznych z Międzynarodowym Sztabem NATO. To tzw. dokumenty referencyjne (Reference Curricula) – programy dedykowane różnym odbiorcom, np. zainteresowanym cyberbezpieczeństwem lub kwestiami antykorupcyjnymi. Dokumenty są wykorzystywana m.in. przez instytucje szkolnictwa wojskowego krajów objętych programem NATO DEEP. Jako studium przypadku przedstawiony został program referencyjny cyberbezpieczeństwa. Dokument stał się inspiracją i podstawą kursu e-learningowego, który jest dostępny na portalu NATO DEEP ADL oraz platformie LMS ILIAS Filii w Ełku Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

 

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Gawliczek, P. J. (2020). E-LEARNING AS TOOL TO SUPPORT CYBERSECURITY EDUCATION. CASE STUDY - GENERIC REFERENCE CURRICULUM, RECOMMENDED BY NATO, AVAILABLE AS E-LEARNING COURSE. Civitas Et Lex, 25(1), 7–16. https://doi.org/10.31648/cetl.4906

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.