W. Wróblewski, Filozofia praktyczna Arystotelesa i jej antropologiczne aspekty, Edytor, Toruń 1991
L. Stecki, Consulting, t. I, TNOiK „Dom Organizatora”, Toruń 1997
R. Wiśniewski, Skuteczność i etyczność w biznesie, „Prakseologia” 1995, nr 1-2
A. Kitson, R. Campbell, The Ethical Organization. Ethical Theory and Corporate Behaviour, Macmillan Business, London 1996
Z. Chrościcki, Konsulting w zarządzaniu. Doradzać czy współpracować, Polska Fundacja Promocji Kadr, Warszawa 1997
R. T. De George, Business Ethics, Univerisity of Kansas, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey 1999
H. Kramer, Etyka integralna, Wyd. Rolewski, Nowa Wieś k. Torunia 2004
M. Ossowska, Normy moralne. Próba systematyzacji, WN PWN, Warszawa 2000
B. Klimczak, Etyka gospodarcza, Wyd. Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław 1996
Cz. Porębski, Czy etyka się opłaca? Zagadnienia etyki biznesu, Znak, Kraków 1997
R. Wiśniewski, Ontologia zaufania w biznesie, (w:) A. Węgrzecki (red.), Etyczny wymiar przekształceń gospodarczych w Polsce, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Kraków 1996
Cz. Porębski, Co nam po wartościach?, Ośrodek Myśli Politycznej, Księgarnia Akademicka, Kraków 2001.
A. Lewicka-Strzałecka, Etyczne standardy firm i pracowników, IFiS PAN, Warszawa 1999
Google Scholar