Information Strategy of the Minister of Foreign Affairs of the Republic of Poland Witold Waszczykowski in Polish and Foreign Media (in the 1st quarter of 2017)

Anita Frankowiak

Wydział Humanistyczny Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

dr hab., kulturoznawca, literaturoznawca, dyplomowany coach. Zajmuje się badaniem przestrzeni medialnych w perspektywie kulturoznawczej i komunikacyjnej oraz protokołem dyplomatycznym. Pracuje w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Specjalizuje się w zakresie międzynarodowej dyplomacji kulturalnej, etykiety wizerunkowej, komunikacji międzykulturowej oraz zarządzania pracami naukowymi i badaniami rozwojowymi. Ma w swoim dorobku kilkadziesiąt artykułów naukowych i popularnonaukowych, dwie monografie autorskie, poradnik oraz kilka wspólnych monografii i zeszytów naukowych.


https://orcid.org/0000-0001-6898-8738


Abstract

The aim of the author of this article is to present the information strategy of the Ministry of Foreign Affairs of the Republic of Poland in the Polish and foreign media in the 1st quarter of 2017. Foreign Minister Waszczykowski’s controversial interviews formed the basis for this article. The information strategy is, according to the author, a planned cause-and-effect sequence in the transmission of content aimed at making or sharing information and increasing or consolidating the potential of customer trust through the transfer of objectivity and neutrality contained in redistributed content. Following this definition, some ministers’ statements should be classified as emotional, often biased, and lacking objectivity, and can be defined as political gaffes or diplomatic failures.


Keywords:

Minister Witold Waszczykowski, Ministry of Foreign Affairs, information strategies, Polish media, foreign media


Bijak K., Język polityków na przykładzie debaty sejmowej dotyczącej związków partnerskich, w: Język polityków i jego patologie, red. K. Łabędź, Kraków 2013.
Dobek-Ostrowska B., Wiszniowski R., Teorie komunikowania publicznego i politycznego, Wrocław 2001.
Fras J., Dziennikarski warsztat językowy, Wrocław 2005.
Karwat M., O złośliwej dyskredytacji. Manipulowanie wizerunkiem przeciwnika, Warszawa 2006.
Kreft J., Koniec dziennikarstwa jakie znamy. Agregacja w mediach, Kraków 2016.
Le Bon G., Psychologia tłumu, tłum. B. Kaprocki, Warszawa 1994.
McLuhan M., Zrozumieć media. Przedłużenia człowieka, tłum. M. Szczuka, Warszawa 2004.
Pastusiak L., Świat polityki a świat mediów, w: Współczesne oblicza mediów, red. J. Marszałek - Kawa, Toruń 2005.

Published
2019-01-29

Cited by

Frankowiak, A. (2019). Information Strategy of the Minister of Foreign Affairs of the Republic of Poland Witold Waszczykowski in Polish and Foreign Media (in the 1st quarter of 2017). Media - Culture - Social Communication, 3(14), 85–99. https://doi.org/10.31648/mkks.2865

Anita Frankowiak 
Wydział Humanistyczny Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
<p>dr hab., kulturoznawca, literaturoznawca, dyplomowany coach. Zajmuje się badaniem przestrzeni medialnych w perspektywie kulturoznawczej i komunikacyjnej oraz protokołem dyplomatycznym. Pracuje w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Specjalizuje się w zakresie międzynarodowej dyplomacji kulturalnej, etykiety wizerunkowej, komunikacji międzykulturowej oraz zarządzania pracami naukowymi i badaniami rozwojowymi. Ma w swoim dorobku kilkadziesiąt artykułów naukowych i popularnonaukowych, dwie monografie autorskie, poradnik oraz kilka wspólnych monografii i zeszytów naukowych.</p>  Poland
https://orcid.org/0000-0001-6898-8738

dr hab., kulturoznawca, literaturoznawca, dyplomowany coach. Zajmuje się badaniem przestrzeni medialnych w perspektywie kulturoznawczej i komunikacyjnej oraz protokołem dyplomatycznym. Pracuje w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Specjalizuje się w zakresie międzynarodowej dyplomacji kulturalnej, etykiety wizerunkowej, komunikacji międzykulturowej oraz zarządzania pracami naukowymi i badaniami rozwojowymi. Ma w swoim dorobku kilkadziesiąt artykułów naukowych i popularnonaukowych, dwie monografie autorskie, poradnik oraz kilka wspólnych monografii i zeszytów naukowych.