Opublikowane: 2019-01-291

Strategia informacyjna ministra spraw zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej Witolda Waszczykowskiego w polskich i zagranicznych mediach (w I kwartale 2017 roku)

Anita Frankowiak
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.2865

Abstrakt

Celem autorki artykułu jest przedstawienie w nim strategii informacyjnej Ministerstwa Spraw Zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej w mediach polskich i zagranicznych w pierwszym kwartale 2017 roku. Kontrowersyjne wywiady Witolda Waszczykowskiego były pretekstem do napisania tego artykułu. Strategia informacyjna jest według autorki zaplanowaną sekwencją przyczynowo-skutkową w przekazywaniu treści mających na celu tworzenie lub udostępnianie informacji oraz zwiększanie lub konsolidowanie potencjału zaufania klientów poprzez przeniesienie obiektywności i neutralności zawartej w redystrybuowanych treściach. Zgodnie z tą definicją wypowiedzi niektórych ministrów powinny być klasyfikowane jako emocjonalne, często stronnicze i pozbawione obiektywizmu. Można je określić jako polityczne gafy i porażki dyplomatyczne.

Słowa kluczowe:

minister Witold Waszczykowski, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, strategie informacyjne, polskie media, media zagraniczne

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Frankowiak, A. (2019). Strategia informacyjna ministra spraw zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej Witolda Waszczykowskiego w polskich i zagranicznych mediach (w I kwartale 2017 roku). Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 3(14), 85–99. https://doi.org/10.31648/mkks.2865

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.