Bazarnik, Katarzyna. 2005. Liberatura: ikoniczne oka-leczenie literatury. W: Dawidek Gryglicka, Małgorzata (red.). Tekst-tura. Wokół nowych form tekstu literackiego i tekstu jako dzieła sztuki. Kraków: Korporacja Ha!art, s. 23–40.
Bittanti, Matteo. 2003. The Technoludic Film: Images of Video Games in Movies (1973–2001). W: Nakatsu, Ryohei; i Hoshino, Junichi (red.). Entertainment Computing: Technologies and Application. Boston: Springer, s. 307–312.
Bolter, Jay David; i Grusin, Richard. 2000. Remediation: Understanding New Media. Cambridge:
MIT Press.
Borowczyk, Jerzy. 2009. Totalna imersja. Z Jackiem Dukajem rozmawia (drogą elektroniczną) Jerzy Borowczyk. Czas Kultury, 6, s. 55–60.
Conrad, Joseph. 2017. Serce ciemności. Tłum. Jacek Dukaj. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Eco, Umberto. 2008. Dzieło otwarte. Forma i nieokreśloność w poetykach współczesnych. Tłum. Lesław Eustachiewicz i in. Warszawa: W.A.B.
Fajfer, Zenon. 2005. Liberatura. W: Dawidek Gryglicka, Małgorzata (red.). Tekst-tura. Wokół nowych form tekstu literackiego i tekstu jako dzieła sztuki. Kraków: Korporacja Ha!art, s. 11–22.
Filiciak, Mirosław. 2013. Media, wersja beta. Film i telewizja w czasach gier komputerowych i internetu. Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra.
Gwóźdź, Andrzej. 2010. Kino po kinie – film po kinie. W: Gwóźdź, Andrzej (red.). Kino po kinie. Warszawa: Oficyna Naukowa, s. 11–32.
Handke, Ryszard. 1969. Polska proza fantastyczno-naukowa. Problemy poetyki. Wrocław – Warszawa – Kraków: Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo Polskiej Akademii Nauk.
Janusiewicz, Małgorzata. 2013. Literatura doby Internetu. Interaktywność i multimedialność tekstu. Kraków: Universitas.
Jenkins, Henry. 2007. Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów. Tłum. Małgorzata Bernatowicz i Mirosław Filiciak. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Kluszczyński, Ryszard. 1999. Film – wideo – multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej. Warszawa: Instytut Kultury.
Lewicki, Arkadiusz. 2007. Sztuczne światy. Postmodernizm w filmie fabularnym. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Maj, Krzysztof M. 2015. Allotopie. Topografia światów fikcjonalnych. Kraków: Universitas.
Maj, Krzysztof M. 2017. Światy poza światem. Od świata przedstawionego do narracji światocentrycznej. W: Olkusz, Ksenia; i Maj, Krzysztof M. (red.). Narracje fantastyczne. Kraków: Ośrodek Badawczy Facta Ficta, s. 15–59.
Majewski, Paweł. 2011. Błędni rycerze umysłu. O pisarstwie Jacka Dukaja. W: Jarzębski, Jerzy; i Momro, Jakub (red.). Ćwiczenia z rozpaczy. Pesymizm w prozie polskiej po 1985 roku. Kraków: Universitas, s. 485–510.
Marecki, Piotr; i Pisarski, Mariusz. 2011. Wstęp. W: Marecki, Piotr; i Pisarski, Mariusz (red.). Hiperteksty literackie. Literatura i nowe media. Kraków: Korporacja Ha!art, s. 5–7.
Materska, Dominika. 2003. Arystoteles miał rację. Nowa Fantastyka, 4, s. 65–67.
Mizarkiewicz, Tomasz. 2013. Literatura obecna. Szkice o najnowszej prozie i krytyce. Kraków: Universitas.
Pawlicka, Urszula. 2014. Literatura elektroniczna. Stan badań w Polsce. Teksty Drugie, 3, s. 141–161.
Pstrągowski, Tomasz. 2011. Kino Nowej Przygody i gry wideo. W: Szyłak, Jerzy (red.). Kino Nowej Przygody. Gdańsk: słowo/obraz terytoria, s. 29–38.
Ryan, Marie-Laure. 2001. Narrative as Virtual Reality: Immersion and Interactivity in Literature and Electronic Media. Baltimore – London: Johns Hopkins University Press.
Szczekała, Barbara. 2018. Mind-game films. Gry z narracją i widzem. Łódź: Narodowe Centrum Kultury Filmowej w Łodzi.
Wróbel, Łukasz. 2005. Oczywiście, że to literatura. Nowe Książki, 2, s. 4.
Żulczyk, Jakub. 2013. Zrób mi jakąś krzywdę, czyli wszystkie gry video są o miłości. Warszawa: Lampa i Iskra Boża.
Netografia
Conrad, Joseph. 1897. Murzyn z załogi Narcyza. Tłum. Jan Lemański. [Online]. Wolnelektury.pl. Dostęp: https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/conrad-murzyn-z-zalogi-narcyza.html [29.10.2020].
Jonak, Łukasz. 2000. Szok poznawczy. [Online]. Web.archive.org. Dostęp: https://web.archive.org/web/20071205052925/http://dukaj.pl/opinie/SzokPoznawczy [27.10.2020].
Oficjalna strona Jacka Dukaja. 2014. [Online]. Jacek Dukaj. Dostęp: www.dukaj.pl [20.10.2020].
Pawlicka, Urszula. 2010. Strategie narracyjne w prozie Jakuba Żulczyka. [Online]. Dostęp: http://haart.e-kei.pl/felietony/1438-urszula-pawlicka-strategie-narracyjne-w-prozie-jakuba-zulczyka-cz-1.html [20.10.2020].
Rutkowski, Eryk; Marszałkowski, Jakub; i Biedermann, Sławomir. 2020. The Game Industryof Poland. [Online]. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Dostęp: https://www.parp.gov.pl/component/publications/publication/the-game-industry-of-poland [20.10.2020].
Sterne, Laurence. 1792. The Life and Opinions of Tristram Shandy, Gentleman. Basil: J.L. Legrand. [Online]. Dostęp: https://books.google.pl/books?id=Qyj0IQdBObQC&printsec=frontcover&hl=pl#v=onepage&q&f=false [29.10.2020].
Filmografia
Czarne lustro: Bandersnatch (Black Mirror: Bandersnatch). 2018. Reż. David Slade. Thriller, science fiction. USA – Wielka Brytania: House of Tomorrow i Netflix.
eXistenZ. 1999. Reż. David Cronenberg. Dramat, thriller, science fiction. Kanada – Wielka Brytania: Alliance Atlantis Communications i in.
Gwiezdne wojny (Star Wars). 1977. Reż. George Lucas. Przygodowy, science fiction. USA: Lucasfilm i Twentieth Century Fox Film Corporation.
Hardcore Henry (Hardcore). 2015. Reż. Ilja Najszuller. Film akcji, science fiction. Rosja – Chiny– USA: Bazelevs Production i in.
Incepcja (Inception). 2010. Reż. Christopher Nolan. Thriller, science fiction. USA – Wielka Brytania: Warner Bros. i in.
Kinoautomat: Człowiek i jego dom (Kinoautomat: Clovek a jeho dum). 1967. Reż. Radúz Činčera. Komedia. Czechosłowacja: [brak nazwy wytwórni].
Memento. 2000. Reż. Christopher Nolan. Kryminał, thriller. USA: I Remember Productions i in. Mulholland Drive (Mulholland Dr.). 2001. Reż. David Lynch. Dramat, thriller. Francja – USA: Asymmetrical Productions i in.
Piękny umysł (A Beautiful Mind). 2001. Reż. Ron Howard. Biograficzny, dramat. USA: DreamWorks i in.
Piksele (Pixels). 2015. Reż. Chris Columbus. Science fiction, komedia. Chiny – Kanada – USA: China Film Co. i in.
Player One (Ready Player One). 2018. Reż. Steven Spielberg. Science fiction, fantasy, przygodowy. USA: Warner Bros. i in.
Scott Pilgrim kontra świat (Scott Pilgrim vs. the World). 2010. Reż. Edgar Wright. Fantasy, komedia. Japonia – Kanada – Wielka Brytania: Universal Pictures i in.
Unbreakable Kimmy Schmidt: Kimmy kontra Wielebny (Unbreakable Kimmy Schmidt: Kimmy vs. the Reverend). 2020. Reż. Claire Scanlon. Komedia. USA: Little Stranger i in.
Książki autorstwa Jacka Dukaja
Król Bólu. 2010. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Lód. 2007. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Perfekcyjna niedoskonałość. 2014. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Po piśmie. 2019a. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Starość aksolotla. 2019b. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
W kraju niewiernych. 2008. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Google Scholar