Opublikowane: 2019-03-051

Czy możliwa jest socjologia mediów?

Jerzy Jastrzębski
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.3269

Abstrakt

Celem autora artykułu jest poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, czy możliwa jest socjologia mediów jako dyscyplina (lub subdyscyplina naukowa). Odpowiedź nie jest bynajmniej oczywista, o czym świadczy wiele punktów widzenia i propozycji badawczych. Rozstrzygająca jest jednak praktyka i uniwersytecki status. Mimo to pola obserwacji są różnie wyznaczane i bywają odmienne. Większość badaczy koncentruje się na wzajem-nych relacjach mediów i publiczności, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu środków przekazu. W tej sytuacji warto podnieść kwestie zasadnicze, centralne. W przekonaniu autora odsyłają do nich pytania: co ludzie robią z mediami i co media robią z ludźmi?

Słowa kluczowe:

socjologia mediów, wpływ na odbiorców, media i społeczeństwo, komunikacja społeczna, dyscyplina naukowa

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Jastrzębski, J. (2019). Czy możliwa jest socjologia mediów?. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 3(14), 15–25. https://doi.org/10.31648/mkks.3269

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.