Barney D., Społeczeństwo sieci, tłum. M. Fronia, Warszawa 2008.
Castells M., Władza komunikacji, tłum. J. Jedliński, P. Tomanek, Warszawa 2013.
Culture, Society and the Media, red. M. Gurevitch i in., London 1982.
Debray R., Wprowadzenie do mediologii, tłum. A. Kapciak, Warszawa 2010.
Dijk J. van, Społeczne aspekty nowych mediów, tłum. J. Konieczny, Warszawa 2010.
Dziadzia B., Wpływ mediów. Konteksty społeczno-edukacyjne, Kraków 2007.
Hardt H., Social Theories of the Press: Constituents of Communication Research 1840s to 1920s, Lanham 2001.
Katz E., Lazarsfeld P.F., Personal Influence: The Part Played by People in Flow of Mass Communication, Glencoe 1955.
Kubicka D., Kołodziejczyk A., Psychologia wpływu mediów. Wybrane teorie, metody, badania, Kraków 2007.
Maigret É., Socjologia komunikacji i mediów, tłum. I. Piechnik, Warszawa 2012.
Mass Media and Society, red. J. Curran, M. Gurevitch, London 2000.
Media Occupations and Professions: A Reader, red. J. Tunstall, Oxford 2001.
Media Power, Professionals and Policies, red. H. Tumber, London 2000.
Media Sociology: A Reappraisal, red. S. Wainsbord, Cambridge 2014.
Media Studies: Key Issues and Debates, red. E. Devereux, Los Angeles – London 2007. Michalczyk S., Jednostka i społeczeństwo w świecie mediów. Klasyczne i współczesne idee w teoriach średniego zasięgu, Katowice 2015.
Ollivier B., Nauki o komunikacji. Teoria i praktyka, tłum. I. Piechnik, Warszawa 2010. Psychologia wpływu mediów. Wybrane teorie, metody badania, red. D. Kubicka, A. Kołodziejczyk, Kraków 2007.
Scannell P., Media and Communication, London 2007.
Stevenson N., Understanding Media Cultures: Social Theory and Mass Communication, Thousand Oaks 2002.
The Media and Social Theory, red. D. Hesmondhalgh, J. Tynbee, London 2008. Tunstall J., Media Sociology, London 1970.
Google Scholar