Nowoczesny serial jako zjawisko kultury popularnej
Sergiusz Rusakow
Katedra Kulturoznawstwa, Narodowy Uniwersytet Pedagogiczny im. Michaiła P. Dragomanowa w Kijowie, ul. Pirogowa 9, 01-601 Kijów, UkrainaAbstrakt
We współczesnych serialach stosuje się nowy język wizualny. Na jego podstawie można dokonać szczegółowego opisu charakteru głównych bohaterów, przebieg fabuły, której podstawą jest dobra literatura. Według autora artykułu nowoczesny serial określany jest jako „inteligentny”. Wynika to z rozwoju nowoczesnych/inteligentnych technologii coraz powszechniej dostępnych.
Słowa kluczowe:
seriale telewizyjne, telewizja, kultura popularna, kultura masowaBibliografia
Black Mirror (mini-series), http://www.kinopoisk.ru/film/655800 (24.02.2015).
Bondar M., Budushchee – za seryalamy, Russkyy bazar 39 (2014), http://russian-bazaar.com/ru/content/157690.htm (24.02.2015).
Denysova A.I., A.I. Seryal kak kulturnoe y subkul'turnoe yavlenye, Analytyka kulturolohyy 23 (2012).
Hernández P., Muiño L. Por qué nos gustan tanto las series, http://www.lavanguardia.com/estilos-de-vida/20141205/54421043623/por-que-nos-gustan-tanto-las-series.html (24.02.2015).
Johnson S., Everything Bad Is Good for You: How Today's Popular Culture Is Actually Making Us Smarter, Riverhead 2005.
Koretskiy V., Kak segodnyashniy teleserial prevraschaetsya v kino buduschego, Russkiy reporter 25 (2013).
Kushnareva I., Kak nas priuchili k serialam, Logos 3 (2013).
Lambie R., Nikolaj Coster-Waldau interview: Game of thrones acting, and the fantasy genre, http://www.denofgeek.com/tv/20795/nikolaj-coster-waldau-interview-game-of-thrones-acting-and-the-fantasy-genre (24.02.2015).
Potoki informatsii, http://www.nkj.ru/archive/articles/5922 (24.02.2015).
Shmigin I., Filosofiya potrebleniya, Khar'kov 2009.
Bondar M., Budushchee – za seryalamy, Russkyy bazar 39 (2014), http://russian-bazaar.com/ru/content/157690.htm (24.02.2015).
Denysova A.I., A.I. Seryal kak kulturnoe y subkul'turnoe yavlenye, Analytyka kulturolohyy 23 (2012).
Hernández P., Muiño L. Por qué nos gustan tanto las series, http://www.lavanguardia.com/estilos-de-vida/20141205/54421043623/por-que-nos-gustan-tanto-las-series.html (24.02.2015).
Johnson S., Everything Bad Is Good for You: How Today's Popular Culture Is Actually Making Us Smarter, Riverhead 2005.
Koretskiy V., Kak segodnyashniy teleserial prevraschaetsya v kino buduschego, Russkiy reporter 25 (2013).
Kushnareva I., Kak nas priuchili k serialam, Logos 3 (2013).
Lambie R., Nikolaj Coster-Waldau interview: Game of thrones acting, and the fantasy genre, http://www.denofgeek.com/tv/20795/nikolaj-coster-waldau-interview-game-of-thrones-acting-and-the-fantasy-genre (24.02.2015).
Potoki informatsii, http://www.nkj.ru/archive/articles/5922 (24.02.2015).
Shmigin I., Filosofiya potrebleniya, Khar'kov 2009.
Rusakow, S. (2015). Nowoczesny serial jako zjawisko kultury popularnej. Studia Warmińskie, 52, 85–94. https://doi.org/10.31648/sw.123
Sergiusz Rusakow
Katedra Kulturoznawstwa, Narodowy Uniwersytet Pedagogiczny im. Michaiła P. Dragomanowa w Kijowie, ul. Pirogowa 9, 01-601 Kijów, Ukraina
Katedra Kulturoznawstwa, Narodowy Uniwersytet Pedagogiczny im. Michaiła P. Dragomanowa w Kijowie, ul. Pirogowa 9, 01-601 Kijów, Ukraina