Стихотворение Чеслава Милоша Campo di Fiori в контексте современной русской поэзии: разные формы диалога
Tatiana Rybalczenko
TomskАннотация
W artykule zostały porównane wiersze Cz. Miłosza i cykl I. Brodskiego Elegie rzymskie
w aspekcie interpretacji roli kultury i słowa poetyckiego w egzystencjalnym samookrelaniu się
człowieka i poety. Wychodząc od zewnętrznego chwytu, jakim jest wprowadzenie toposu Rzymu
do fabuły lirycznej, autorka artykułu zestawia stosunek poetów do wiata z ich rozumieniem roli
poezji w życiu i historii. Druga część artykułu powięcona jest interpretacji bezporedniego dialo-
gu z Miłoszem współczesnych poetów rosyjskich (A. Makuszyński, G. Szulpiakow, J. Barko),
którzy zaproponowali nowe warianty konfliktu lirycznego polskiego poety.
Библиографические ссылки
Miłosz Czesław. 1996. Poezje wybrane. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
«Новая Польша» 2006. №4. с. 20.
Tomsk