Opublikowane: 2021-03-101

Proekologiczne i prozwierzęce postawy i zachowania propagowane przez nadawców kampanii społecznych

Anna Wójciuk
Humanistyka i Przyrodoznawstwo
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/hip.4469

Abstrakt

Współcześnie ludzkość zmaga się z różnymi problemami społecznymi. Coraz częściej mówi się o problemach ekologicznych, do rozwoju których w dużej mierze przyczynia się działalność człowieka. Różne podmioty próbują wpłynąć na zachowanie światowego społeczeństwa. Korzystają w tym celu z różnych narzędzi. Jednym z nich są kampanie społeczne propagujące proekologiczne i prozwierzęce postawy. Przyjmowanie i realizowanie tych postaw pozwala łagodzić bądź niwelować dane problemy dotykające obszar ekologii i środowiska naturalnego. W niniejszym artykule autor przedstawił istotę kampanii społecznych, postawy i zachowania propagowane przez ich nadawców oraz opisał zjawisko perswazji mające wpływ na zmianę reprezentowanych postaw i zachowań.

Słowa kluczowe:

problemy społeczne, ekologia, problemy ekologiczne, ochrona środowiska naturalnego, proekologiczne postawy, prozwierzęce postawy, kampania społeczna, perswazja

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wójciuk, A. (2021). Proekologiczne i prozwierzęce postawy i zachowania propagowane przez nadawców kampanii społecznych. Humanistyka I Przyrodoznawstwo, (25). https://doi.org/10.31648/hip.4469

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.