Selected linguistic aspects of content designers’ posts (on Coca-Cola brand example)
Abstract
The paper is an attempt to linguistically describe the most important features of the language of contemporary online advertising. The aim of the article is to present and analyze the changes in language caused by modern forms of communication in context of contemporary content marketing strategies on social media sites. The author based the research on a selection of language aspects of posts appearing on Facebook and on the Coca-Cola fan page. The characteristics of the linguistic properties adopted for the study concern three research areas: lexis, grammar (with particular emphasis on syntax) and textual phenomena.
Keywords:
social media, content designer, InternetReferences
Adamska K. (2015): Hashtag, czyli komunikat? Rola i funkcje hashtagów na Twitterze, „Studia Medioznawcze” nr 3, s. 61-70. Google Scholar
BA. (BD): Jasnopis, , dostęp: 20.09.2018. Google Scholar
Bajerowa I. (1980): Wpływ techniki na ewolucję języka polskiego. Wrocław. Google Scholar
Bańko M. (BD): Portfolio, , dostęp: 20.09.2018. Google Scholar
Bogusławski A. (1977): O interpretacji zdań z wyrażeniami okazjonalnymi, „Przegląd Humanistyczny” nr 2, s. 39-56. Google Scholar
Bolter J. D. (2014): Przestrzeń pisma: komputery, hipertekst i remediacja druku, tłum. A. Małecka, M. Tabaczyński. Kraków. Google Scholar
Bralczyk J. (1999): O językowych zwyczajach polskiej reklamy. [W:] Polszczyzna 2000. Red. W. Pisarek. Kraków, s. 218-226. Google Scholar
Bralczyk J. (2004): Język na sprzedaż, czyli o tym, jak język służy reklamie i jak reklama używa języka. Sopot. Google Scholar
Ciechańska A. (2014): Moda językowa na Facebooku – nadużywane wyrazy i terminy. [W:] Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej. Red. K. Burska, B. Cieśla. Łódź, s. 101-113. Google Scholar
Dobrowolska M., Dziob A., Hojka B. (2013): Przymiotniki w Słowosieci 3.0, < http://clarin-pl.eu/wp-content/uploads/2017/06/PRZYMIOTNIK-w-S%C5%82owosieci-3.0.pdf>, dostęp: 20.09.2018. Google Scholar
Gąsior M. (2013): Szał hashtagów, czyli #poconamteznaki, , dostęp 20.09.2018. Google Scholar
Górecki M. (2014): Po co #hashtagi na Facebooku?, , dostęp 20.09.2018. Google Scholar
Grzenia J. (2008): Komunikacja językowa w Internecie. Warszawa. Google Scholar
Kutereba K. (2006): Czy emotikony są przejawem nowej funkcji znaków przestankowych? [W:] Nowe zjawiska w języku, tekście i komunikacji. Red. A. Naruszewicz-Duchlińska, M. Rutkowski. Olsztyn, s. 313-321. Google Scholar
Majkowska G., Satkiewicz H. (1999): Język w mediach. [W:] Polszczyzna 2000. W. Pisarek. Kraków, s. 181-196. Google Scholar
Motylski M. (BD): Social media mu nie straszne – content designer, , dostęp 20.09.2018. Google Scholar
Moye Jay (2016): Taste the Feeling. Nowa, globalna kampania dla wszystkich marek Coca-Cola, , dostęp 20.09.2018. Google Scholar
Naruszewicz-Duchlińska A. (2011): Internetowe grupy dyskusyjne: analiza językowa i charakterystyka gatunku. Olsztyn. Google Scholar
Ozga K. (2017): Aspekty językowe w postach reklamowych marki Coca-Cola. Lwów, 173-178. Google Scholar
Ozga K. (2018): Znaczenie i funkcje influencerów w zarządzaniu uwagą użytkowników serwisu Instagram [W:] Od naturalizacji do funkcjonalizacji. Taktyki używania serwisu Instagram. Red. M. Babecki, S. Żyliński. Olsztyn, s. 75-102. Google Scholar
Pisarek W. (2000): Język w mediach, media w języku. [W:] Język w mediach masowych. Red. J. Bralczyk, K. Mosiołek-Kłosińska. Warszawa, s. 9-18. Google Scholar
Podracki J. (2004): Wielki słownik ortograficzno-fleksyjny. Warszawa. Google Scholar
Przyłubscy E. F. (1993): Gdzie postawić przecinek? Poradnik przestankowania ze słowniczkiem. Warszawa. Google Scholar
Richards S. (2017): Content Design. Londyn. Google Scholar
Saloni Z. (2002): Czasownik polski: odmiana, słownik. Warszawa. Google Scholar
Saloni Z. (2007): Składnia współczesnego języka polskiego. Warszawa. Google Scholar
Skrzypczak J. (2014): Nowe media: dylematy, zagrożenia, szanse. Opole. Google Scholar
Šmid W. (2016): Język reklamy. Warszawa. Google Scholar
Sotrender (2016): Facebook Trends Polska, , dostęp 20.09.2018. Google Scholar
Stawarz B. (2015): Content marketing po polsku. Jak przyciągnąć klientów. Warszawa. Google Scholar
Szpunar M. (2008): Czym są nowe media – próba konceptualizacji. „Studia Medioznawcze” nr 4, s. 31-40. Google Scholar
Szupryczyńska M. (1980): Opis składniowy polskiego przymiotnika. Toruń. Google Scholar
Świeczak W. (2016): Wykorzystanie narzędzi strategii content marketing w polskich instytutach badawczych. „Marketing instytucji naukowych i badawczych nr 4, s. 103-134. Google Scholar
The Nets (2016): 5 definicji content marketingu, które zapadają w pamięć, , dostęp 20.09.2018. Google Scholar
Tokarski J. (1951): Czasowniki polskie: formy, typy, wyjątki, słownik. Warszawa. Google Scholar
Więckiewicz-Archacka M. (2006): Emotikony – pismo obrazkowe XXI wieku. „Media – Kultura – Komunikacja Społeczna” nr 2, s. 224-237. Google Scholar
Wrycza J. (2008): Galaktyka języka Internetu. Gdynia. Google Scholar
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.