Publicado: 2018-10-131

Tendencje filozoficzno-humanistyczne ukraińskiego baroku

Bohdan Byczko , Wanda Radolińska

Resumen

W artykule przedstawiono filozoficzno- -humanistyczne aspekty kultury ukraińskiego baroku na przestrzeni XVI-XVIII w. oraz złożoność relacji między tworzącymi tę kulturę łacińskimi i grekosłowiańskimi komponentami. Autor akcentuje zjawisko mozaikowości baroku ukraińskiego, którego centralnym zagadnieniem był człowiek z całą wielowymiarowością swojej istoty i egzystencji. Barok ukraiński, zdaniem autora artykułu, kształtował się w procesie wzajemnego oddziaływania idei myślicieli ukraińskich i zachodnioeuropejskich, w którym ważną rolę odegrał ruch społeczno-religijny braci polskich w XVI i XVII w. Artykuł zawiera także charakterystykę procesu edukacyjno-oświeceniowego jako fundamentu, na którym wyrosła twórczość ukraińskich pisarzy-polemistów.

Descargar archivos

Normas de citación

Byczko, B., & Radolińska, W. (2018). Tendencje filozoficzno-humanistyczne ukraińskiego baroku. Humanistyka I Przyrodoznawstwo, (9), 139–146. Recuperado a partir de https://czasopisma.uwm.edu.pl/index.php/hip/article/view/1694

##plugins.themes.libcom.share##

Licencia

Creative Commons License

Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0.


##plugins.themes.libcom.BOCookieBarText##