Opublikowane: 2018-08-141

Idee pedagogiczne Johanna Gottfrieda Herdera

Antoni Sołoma
Humanistyka i Przyrodoznawstwo
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/hip.366

Abstrakt

J.G.Herder to niewątpliwie jedna z naj­znakomitszych postaci niemieckiego Oświece­nia. Ten poeta, pisarz, filozof, teolog, a zara­zem biskup Kościoła ewangelickiego należal do grona myślicieli, których poglądy wywarły olbrzymi wpływ na rozwój kultury europej­skiej. Rozważania zawarte w niniejszym arty­kule koncentrują się wokół postaci J.G.Herdera jako pedagoga. Stanowią próbę prezentacji jego idei pedagogicznych w połączeniu z poglądami filozoficznymi i teologicz­nymi. Odzwierciedla to główna Herderowska myśl pedagogiczna, wyrażana dążeniem do ukształtowania czlowieka możliwie harmonij­nego i wszechstronnego pod względem intelek­tualnym i fizycznym, estetycznym, moralnym i patriotycznym.

Słowa kluczowe:

Herder - teolog, Herder - pedagog, humanizm wychowania, świętość szkoły, zalecenia dydaktyczno-wychowawcze

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Sołoma, A. (2018). Idee pedagogiczne Johanna Gottfrieda Herdera. Humanistyka I Przyrodoznawstwo, (1), 183–197. https://doi.org/10.31648/hip.366

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.