Kasprowicz Jan (1997), Pisma zebrane [Collected Works], Jan Józef Lipski and Roman
Lotha (eds), Vol. 3, Roman Loth (ed), Part 1, Kraków.
Kochanowski Jan (1991), Dzieła wszystkie [Collected Works], Vol. 4, Maria Renata Mayenowa
and Krystyna Wilczewska (eds), with Barbara Otwinowska and Maria Cytowska,
Wrocław – Warszawa – Kraków.
Rolicz-Lieder Wacław (2003), Poezje wybrane [Selected Poems], introduction, selection
and text edition by Maria Podraza-Kwiatkowska, Kraków.
References
Czerni Krystyna, Szczerski Andrzej (2003), Malczewski i jemu współcześni. Epigon czy
prekursor? [Malczewski and His Contemporaries. An Epigone or a Precursor], In: Wielcy
malarze. Ich życie, inspiracje i dzieło [Great Painters. Their Life, Inspirations and
Works], Ewa Dołowska (ed), Part 92: Jacek Malczewski, Wrocław: 28–31.
Głowiński Michał (1994), Maska Dionizosa [Dionysus’s Mask], in: Michał Głowiński
Mity przebrane. Dionizos – Narcyz – Prometeusz – Marchołt – labirynt [Selected
Myths. Dionysus – Narcissus – Prometheus – Marcolf – Labyrinth], Kraków: 5–54.
Hofstätter Hans Hellmut (1987), Symbolizm [Symbolism], trans. Sławomir Błaut, Warszawa.
Jastrun Mieczysław (1976), Wstęp [Introduction], In: Poezja Młodej Polski [Young Poland
Poetry], selection, introduction and biographic notes by Mieczysław Jastrun, notes by
Janina Kamionkowa, Kraków: 5–86.
Kossowska Irena, Kossowski Łukasz (2010), Malarstwo polskie. Symbolizm i Młoda Polska
[Polish Painting. Symbolism and Young Poland], Warszawa.
Kuryłowicz Beata (2012), Semantyka nazw kwiatów w poezji Młodej Polski [Semantics
of Flower Names in Young Poland Poetry], Białystok.
Libera Leszek (1994), Romantyczność i folklor. O twórczości Jacka Malczewskiego
i Bolesława Leśmiana [Romanticism and Folklore. On Works by Jacek Malczewski
and Bolesław Leśmian], Poznań.
Lipka Krzysztof (2005), Instrumenty muzyczne na obrazach Jacka Malczewskiego. Prawda
i zmyślenie [Musical Instruments in Jacek Malczewski’s Paintings. Truth and Fabrication],
In: Muzyka w obrazach Jacka Malczewskiego [Music in Jacek Malczewski’s
Paintings], Teresa Grzybkowska (ed), Warszawa: 75–95.
Lurker Manfred (1994), Przesłanie symboli w mitach, kulturach i religiach [The Message
of Symbols in Myths, Cultures and Religions], trans. Ryszard Wojnakowski, Kraków.
Łempicki Zygmunt (1933), Demon antyku a kultura nowożytna [The Demon of Antiquity
and Modern Culture], Warszawa.
Nowakowska-Sito Katarzyna (1996), Między Wawelem a Akropolem. Antyk i mit w sztuce
polskiej przełomu XIX i XX wieku [Between Wawel and Acropolis. Antiquity and Myth
in Polish Art in the late 19th and early 20th century], Warszawa.
Nowakowski Andrzej (1994), Arnold Böcklin. Chwała i zapomnienie [Arnold Böcklin.
Glory and Oblivion], Kraków.
Podraza-Kwiatkowska Maria (1966), Wacław Rolicz-Lieder, Warszawa.
Sikora Ireneusz (1992), Przyroda i wyobraźnia. O symbolice roślinnej w poezji Młodej Polski
[Nature and Imagination. On Plant Symbolism in Young Poland Poetry], Wrocław.
Stabryła Stanisław (1983), Hellada i Roma w Polsce Ludowej. Recepcja antyku w literaturze
polskiej w latach 1945–1975 [Hellenic Greece and Ancient Rome in the People’s Republic
of Poland. Reception of Antiquity in Polish Literature in 1945–1975], Kraków.
Wyka Kazimierz (1971), Thanatos i Polska, czyli o Jacku Malczewskim [Thanatos and
Poland, or on Jacek Malczewski], Kraków.
Google Scholar