PRZYMIOTNIKI WARTOŚCIUJĄCE W REKLAMIE (NA MATERIALE ROSYJSKIEJ PRASY KOBIECEJ)
Anna Romanik
Instytut Filologii Wschodniosłowiańskiej Uniwersytet w BiałymstokuАннотация
The author of the paper deals with evaluative adjectives used on press advertising. The researched
lexemes were excerpted from Russian women’s magazines, published in 2010–2013. The main
purpose of this article was to classify selected lexicon by few criteria, such as, semantic meaning,
frequency of their usage and morphological and syntactical methods of valuation. Research has
shown that verbal valuation in advertising, which is a result of language manipulation, guaranties
commercial success for communicant.
Ключевые слова:
advertising, evaluative adjective, language manipulation, lexicology, valuationБиблиографические ссылки
Bartmiński, J. (2003). Miejsce wartości w językowym obrazie świata. W: J. Bartmiński (red.). Język
w kręgu wartości. Studia semantyczne. Lublin: Wydawnictwo UMCS, s. 59–86.
Bralczyk, J. (2004). Język na sprzedaż. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Budzyński, W. (1999). Reklama – techniki skutecznej perswazji. Warszawa: Wydawnictwo
„Poltext”.
Kochan, M. (2005). Slogany w reklamie i polityce. Warszawa: Wydawnictwo „Trio”.
Lewiński, P.H. (2008). Retoryka reklamy. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Lusińska, A. (2007). Reklama a frazeologia: teksty reklamowe jako źródło nowych frazeologizmów.
Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Puzynina, J. (1992). Język wartości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Szczęsna, E. (2003). Poetyka reklamy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Арутюнова, Д.Н. (1988). Типы языковых значений: Оценка. Событие. Факт. Москва: Изд.
Наука.
Головлёва, Е.Л. (2002). Основы рекламы. Москва: Изд. Социум.
Медведева, Е.В. (2008). Рекламная коммуникация. Москва: Изд. ЛКИ.
Шатин, Ю.В. (2003). Построение рекламного текста. Москва: Изд. Бератор-Пресс.
w kręgu wartości. Studia semantyczne. Lublin: Wydawnictwo UMCS, s. 59–86.
Bralczyk, J. (2004). Język na sprzedaż. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Budzyński, W. (1999). Reklama – techniki skutecznej perswazji. Warszawa: Wydawnictwo
„Poltext”.
Kochan, M. (2005). Slogany w reklamie i polityce. Warszawa: Wydawnictwo „Trio”.
Lewiński, P.H. (2008). Retoryka reklamy. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Lusińska, A. (2007). Reklama a frazeologia: teksty reklamowe jako źródło nowych frazeologizmów.
Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Puzynina, J. (1992). Język wartości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Szczęsna, E. (2003). Poetyka reklamy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Арутюнова, Д.Н. (1988). Типы языковых значений: Оценка. Событие. Факт. Москва: Изд.
Наука.
Головлёва, Е.Л. (2002). Основы рекламы. Москва: Изд. Социум.
Медведева, Е.В. (2008). Рекламная коммуникация. Москва: Изд. ЛКИ.
Шатин, Ю.В. (2003). Построение рекламного текста. Москва: Изд. Бератор-Пресс.
Romanik, A. (2014). PRZYMIOTNIKI WARTOŚCIUJĄCE W REKLAMIE (NA MATERIALE ROSYJSKIEJ PRASY KOBIECEJ). Acta Neophilologica, 1(XVI), 107–114. извлечено от https://czasopisma.uwm.edu.pl/index.php/an/article/view/809
Anna Romanik
Instytut Filologii Wschodniosłowiańskiej Uniwersytet w Białymstoku
Instytut Filologii Wschodniosłowiańskiej Uniwersytet w Białymstoku
Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)
- Anna Romanik, Anglicyzmy z zakresu ekologii w polskiej i rosyjskiej prasie typu life style , Acta Neophilologica: Том 1 № XXVI (2024): Acta Neophilologica
Похожие статьи
- Magdalena Makowska, (MIKRO)SYNTAX IN MIKROTEXTEN. SYNTAKTISCHE ANALYSE VON MÄRCHENTITELN , Acta Neophilologica: Том 2 № XIV (2012): Acta Neophilologica
Вы также можете начать расширеннвй поиск похожих статей для этой статьи.