Veröffentlicht am: 2018-09-141

Niektóre problemy poznania doświadczenia religijnego (studium filozoficzno – psychologiczne)

Tadeusz Kobierzycki
Humanistyka i Przyrodoznawstwo
Rubrik: Artikel
https://doi.org/10.31648/hip.944

Abstract

Tekst dotyczy trzech koncepcji doświadczenia religijnego: K. Dąbrowskiego, J. Fowlera i K. Osera. Swoje uzasadnienie znajdują one w psychologii rozwoju osobowości i nie są zależne od konkretnej historycznej religii lub teorii religii. Doświadczenie religijne opisywane jest za pomocą modelu rozwoju wielopoziomowego, rozwoju stadialnego i rozwoju orientacji religijnej. Ich kryteriami są postawy, wartości i świadomość, które kształtują się wraz z rozwojem poznawczym i moralnym człowieka, natomiast źródeł metodologicznych można szukać w teoriach rozwoju osobowości J. Piageta i E. Eriksona, L. Kohlberga.

Dateien herunterladen

Zitierregeln

Kobierzycki, T. (2018). Niektóre problemy poznania doświadczenia religijnego (studium filozoficzno – psychologiczne). Humanistyka I Przyrodoznawstwo, (15), 91–112. https://doi.org/10.31648/hip.944

Zitiert von / Teilen

##plugins.themes.libcom.BOCookieBarText##