PAN COGITO NA HORYZONCIE ZDARZEŃ. JĘZYK POETYCKI JOSIFA BRODSKIEGO I ZBIGNIEWA HERBERTA JAKO INSTRUMENT PROCESU MYŚLENIA
Ewa Nikadem-Malinowska
Instytut Słowiańszczyzny Wschodniej Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w OlsztynieAbstract
------------------
References
Иосиф Бродский, Поклониться тени, Санкт-Петербург 2001.
Hans Georg Gadamer, Dziedzictwo Europy, Warszawa 1992.
Leszek Kołakowski, Horror metaphysicus, Warszawa 1990.
Jerzy Zalewski, Obywatel poeta, film dokum., 2000.
Ludwig Wittgenstein, Tracłatus logico-philosophicus, Warszawa 2002.
Martin Heidegger, Co zwie się myśleniem?, Warszawa-Wroclaw 2000.
Hans Georg Gadamer, Rozum, słowo, dzieje, Warszawa 2000.
Czesław Miłosz, Druga przestrzeń, Kraków 2002.
Hans Georg Gadamer, Dziedzictwo Europy, Warszawa 1992.
Leszek Kołakowski, Horror metaphysicus, Warszawa 1990.
Jerzy Zalewski, Obywatel poeta, film dokum., 2000.
Ludwig Wittgenstein, Tracłatus logico-philosophicus, Warszawa 2002.
Martin Heidegger, Co zwie się myśleniem?, Warszawa-Wroclaw 2000.
Hans Georg Gadamer, Rozum, słowo, dzieje, Warszawa 2000.
Czesław Miłosz, Druga przestrzeń, Kraków 2002.
Nikadem-Malinowska, E. (2004). PAN COGITO NA HORYZONCIE ZDARZEŃ. JĘZYK POETYCKI JOSIFA BRODSKIEGO I ZBIGNIEWA HERBERTA JAKO INSTRUMENT PROCESU MYŚLENIA. Acta Neophilologica, (VI), 5–13. Retrieved from https://czasopisma.uwm.edu.pl/index.php/an/article/view/1446
Ewa Nikadem-Malinowska
Instytut Słowiańszczyzny Wschodniej Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Instytut Słowiańszczyzny Wschodniej Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Most read articles by the same author(s)
- Ewa Nikadem-Malinowska, Poetical Metaphor in the Inna Lisnianskaya’s Cycle of Poems Nebesnye stropy , Acta Neophilologica: Vol. 1 No. XV (2013): Acta Neophilologica
- Ewa Nikadem-Malinowska, Magiczny świat Wieni Jerofiejewa (na podstawie poematu "Moskwa - Pietuszki") , Acta Neophilologica: No. I (1999): Acta Neophilologica
- Ewa Nikadem-Malinowska, Visualisation of Loneliness in the Joseph Brodsky’s Poem Новые стансы к Августе in the Cognitive Perspective , Acta Neophilologica: No. XI (2009): Acta Neophilologica
- Ewa Nikadem-Malinowska, Mental Spaces in the Poetry of Inna Lisnianskaya and Wisława Szymborska (on the Basis of Books of Poetry: Иерусалимская тетрадь and Tutaj) , Acta Neophilologica: No. XII (2010): Acta Neophilologica
- Ewa Nikadem-Malinowska, The Concept of Sleep in the Inna Lisnianskaya’s Cycle of Poems Nepravilnyi venok , Acta Neophilologica: Vol. 1 No. XIX (2012): Acta Neophilologica
- Ewa Nikadem-Malinowska, The Metaphor of an Echo in the Cycle of Poems Иерусалимская тетрадь of Inna Lisnianskaya , Acta Neophilologica: No. XIII (2011): Acta Neophilologica
- Ewa Nikadem-Malinowska, Quo Vadis, Culture? Deliberations on the Close of the Century , Acta Neophilologica: No. IV (2002): Acta Neophilologica
- Ewa Nikadem-Malinowska, Hiob, czyli o sensie cierpienia w poezji Josifa Brodskiego , Acta Neophilologica: No. III (2001): Acta Neophilologica
- Ewa Nikadem-Malinowska, A Word Conceptualization in Poetry of Inna Lisnyanskaya’s (on the Basis of the Cycle of Poems Слово без имени [A Word without a Name]) , Acta Neophilologica: Vol. 2 No. XIV (2012): Acta Neophilologica
- Ewa Nikadem-Malinowska, Przeżycie estetyczne wobec rzeczywistości realnej jako inspiracja literacka (napodstawie wierszy „Motyl" i „Mucha” Josifa Brodskiego) , Acta Neophilologica: No. II (2000): Acta Neophilologica