Adamski F. (2005), Wprowadzenie: personalizm – filozoficzny nurt myślenia o człowieku i wychowaniu, [w:] Wychowanie personalistyczne, F. Adamski (red.), Wyd. WAM, Kraków: 9–19.
Google Scholar
Baczko B. (2009), Rousseau: samotność i wspólnota, słowo/obraz terytoria, Gdańsk.
Google Scholar
Farnsworth W. (2022), Jak praktykować stoicyzm, Sensus, Warszawa.
Google Scholar
Grzywak-Kaczyńska M. (2005), Wychowanie do miłości – miłości trzeba się uczyć, [w:] Wychowanie personalistyczne, F. Adamski (red.), Wyd. WAM, Kraków: 363–375.
Google Scholar
Gutek G. L. (2003), Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji, przeł. A. Kacmajor,
Google Scholar
A. Sulak, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Google Scholar
Kępiński A. (2012), Lęk, Wydawnictwo Literackie, Kraków.
Google Scholar
Murzyn A. (2015), Współczesna filozofia edukacji. Kluczowe kwestie, Impuls, Kraków.
Google Scholar
Rosińska Z. (1993), Freud, Wiedza Powszechna, Warszawa.
Google Scholar
Rousseau J. J. (1955a), Emil czyli o wychowaniu, t. 1, przeł. W. Husarski, Zakład im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław.
Google Scholar
Rousseau J. J. (1955b), Emil czyli o wychowaniu, t. 2, przeł. E. Zieliński, Zakład im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław.
Google Scholar
Schönebeck H. (2007), Antypedagogika. Być i wspierać zamiast wychowywać, przeł. N. Szymańska, Jacek Santorski & Co, Warszawa.
Google Scholar
Sieradzan J. (red.) (1987), Buddyzm, Biblioteka Pisma Literacko-Artystycznego, Warszawa.
Google Scholar
Spaemann R. (2011), Rousseau – człowiek czy obywatel. Dylemat nowożytności, Oficyna Naukowa, Warszawa.
Google Scholar
Vasta R., Haith M. M., Miller S. A. (1995), Psychologia dziecka, przeł. M. Babiuch,
Google Scholar
A. Ciechanowicz, E. Czerniawska, A. Matczak, A. Piotrowska, Z. Toeplitz, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
Google Scholar
Wrońska K. (2000), Osoba i wychowanie. Wokół personalistycznej filozofii wychowania Karola Wojtyły Jana Pawła II, Wydawnictwo Uniwersytetu
Google Scholar
Jagiellońskiego, Kraków.
Google Scholar