SWASTYKA I SEKSUALNOŚĆ FASZYZMU W KONCEPCJI JAROSŁAWA MOGUTINA
Grzegorz Ojcewicz
Instytut Neofilologii Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w OlsztynieAbstrakt
The article features Yaroslav Mogutin’s (1974) conception of fascist sexuality, in which fascist attributes are very important, particularly swastika and S&M homosexual experience. Mogutin says that if there was no fascism in history, followers of S&M would invent it in their „politically incorrect” fantasies. The post-war fascist culture continues to shock decent citizens in modern times producing in their frightened bourgeois consciousness the apocalyptic visions of the end of the world. Mogutin accentuates the special place and considerable implications of the fascist theme for works of authors recognized in the world of contemporary literature.
Słowa kluczowe:
swastika sexuality fascism Yaroslav MogutinBibliografia
Kopaliński W., Słownik mitów i tradycji kultury, Warszawa 1987.
Kopaliński W., Słownik symboli, Warszawa 1991.
Radziszewski G., Historia i symbolika znaku krzyża, mpis, Łódź 1991.
Крест „гамматичсский”, на Западе „crux gammata”, [w:] http://www.lib.eparhia-saratov.ru/books/noauthor/crosses/36.html.
Могутин Я., Свастика, [w:] Я. Могутин, СуперМогутин. Сверхчеловеческие Сиреппексты: Суперкнига о сексе, насилии и смерти, Nowy Jork 2000, s. 210-212; http://www.mitin.com/people/mogutin/ss/swast.shtml.
Могутин Я., Сексуальность фашизма, [w:] „Ом” 1996, nr 4; http://www.mitin.com/people/mogutin/fashism.shtml; http://gay.ru/science/history/nazi01.htm; http://www.apagay.com/analitika/history/2002/2002008.php.
Могутин Я., Моя жизнь, моя борьба (premature autobiography), [w:] http://www.mitin.com/people/ mogutin/ss/auto .shtml.
Riefenstahl L., Pamiętniki, Warszawa 2003ю
Могутин Я., Великий Вор Жан Жене в России и на Западе, [w:] „Риск” 1995, nr 1, s. 72-78; http://ww w .vm t.com /gayrussia/culture8.htm l; http://w w w .vavilon.ru/m etatext/riskl/index.html; http://www.mitin.com/people/genet/mogutin.shtml.
Kopaliński W., Słownik symboli, Warszawa 1991.
Radziszewski G., Historia i symbolika znaku krzyża, mpis, Łódź 1991.
Крест „гамматичсский”, на Западе „crux gammata”, [w:] http://www.lib.eparhia-saratov.ru/books/noauthor/crosses/36.html.
Могутин Я., Свастика, [w:] Я. Могутин, СуперМогутин. Сверхчеловеческие Сиреппексты: Суперкнига о сексе, насилии и смерти, Nowy Jork 2000, s. 210-212; http://www.mitin.com/people/mogutin/ss/swast.shtml.
Могутин Я., Сексуальность фашизма, [w:] „Ом” 1996, nr 4; http://www.mitin.com/people/mogutin/fashism.shtml; http://gay.ru/science/history/nazi01.htm; http://www.apagay.com/analitika/history/2002/2002008.php.
Могутин Я., Моя жизнь, моя борьба (premature autobiography), [w:] http://www.mitin.com/people/ mogutin/ss/auto .shtml.
Riefenstahl L., Pamiętniki, Warszawa 2003ю
Могутин Я., Великий Вор Жан Жене в России и на Западе, [w:] „Риск” 1995, nr 1, s. 72-78; http://ww w .vm t.com /gayrussia/culture8.htm l; http://w w w .vavilon.ru/m etatext/riskl/index.html; http://www.mitin.com/people/genet/mogutin.shtml.
Ojcewicz, G. (2005). SWASTYKA I SEKSUALNOŚĆ FASZYZMU W KONCEPCJI JAROSŁAWA MOGUTINA. Acta Neophilologica, (VII), 31–49. Pobrano z https://czasopisma.uwm.edu.pl/index.php/an/article/view/1433
Grzegorz Ojcewicz
Instytut Neofilologii Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Instytut Neofilologii Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Inne teksty tego samego autora
- Grzegorz Ojcewicz, CZARNY CZŁOWIEK SERGIUSZA JESIENINA W TŁUMACZENIU ADAMA POMORSKIEGO JAKO DRUGI ELEMENT POLSKIEJ SERII PRZEKŁADOWEJ , Acta Neophilologica: Tom 1 Nr XIX (2012): Acta Neophilologica
- Grzegorz Ojcewicz, Każda droga ma kres (tragiczna przystań reemigrantki Mariny Cwietajewej w Jełabudze w świetle Dzienników Gieorgija Efrona) , Acta Neophilologica: Tom 2 Nr XXI (2019): Acta Neophilologica
- Grzegorz Ojcewicz, NAJNOWSZA WERSJA OKOLICZNOŚCI I PRZYCZYNY ŚMIERCI SERGIUSZA JESIENINA. OD ZLECENIA DO EKSHUMACJI , Acta Neophilologica: Nr XIII (2011): Acta Neophilologica
- Grzegorz Ojcewicz, CZARNY CZŁOWIEK SERGIUSZA JESIENINA JAKO TEKST O POJEDYNKU DOBRA ZE ZŁEM. GENEZA. LOSY. INTERPRETACJA , Acta Neophilologica: Nr XII (2010): Acta Neophilologica
- Grzegorz Ojcewicz, ПЛЕМЯ ЗНАКОМОЕ И НЕЗНАКОМОЕ, ИЛИ ЗИНАИДА ГИППИУС О РУССКИХ И СОВЕТСКИХ ПИСАТЕЛЯХ С ПЕРСПЕКТИВЫ 1924 ГОДА , Acta Neophilologica: Tom 1 Nr XXI (2019): Acta Neophilologica
- Grzegorz Ojcewicz, PAMFLET NA SZWEDZKĄ KRÓLEWNĘ JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY O „SZPETNEJ CZAROWNICY”, CZYLI O ANNIE WAZÓWNIE , Acta Neophilologica: Tom 1 Nr XV (2013): Acta Neophilologica
- Grzegorz Ojcewicz, „JEDYNE, CO MNIE SMUCI – TO MYŚLI O TWOJEJ ZGRYZOCIE”. OBOZOWE LISTY MATKI MARII (JELIZAWIETY SKOBCOWEJ) DO SWOJEJ MATKI , Acta Neophilologica: Tom 2 Nr XVI (2014): Acta Neophilologica
- Grzegorz Ojcewicz, SYNDROM DAWIDA. JAMES BALDWIN NA ZACHODZIE I W ROSJI , Acta Neophilologica: Nr VIII (2006): Acta Neophilologica
- Grzegorz Ojcewicz, HYMN O SŁOWIE ROMANA BRANDSTAETTERA, CZYLI CO JEST PRZED WSZYSTKIM? , Acta Neophilologica: Tom 2 Nr XIV (2012): Acta Neophilologica
- Grzegorz Ojcewicz, Muzyczno-synestezyjna przestrzeń Mariny Cwietajewej w eseju autobiograficznym „Matka i muzyka” , Acta Neophilologica: Tom 1 Nr XXII (2020): Acta Neophilologica